4 min. čitanja

Brodice se sve više sidre na divljim privezištima: “Vez ne možeš dobiti ni za lijek!”

Brodice se sve više sidre na divljim privezištima: “Vez ne možeš dobiti ni za lijek!”
Foto: Istra24

Kada nije nečije, onda je ničije, a kada je ničije, onda je svačije i onda svatko radi što ga je volja. Upravo tako mogle bi se opisati situacije koje se ovih dana mogu vidjeti na vodnjanskom priobalju od Peroja do Barbarige.

Na stranu i veliki broj ilegalnih objekata, neprijavljenih gostiju koji tu borave i drugih problema po kojem je upravo ovo područje poznato, sve češće žitelji Vodnjanštine upozoravaju da su se problemi „prelili” i na morski dio, piše Istra24.

“Corpo morto”

Naime, neki gosti dovoze i svoja plovila koja, u nedostatku vezova, privezuju „na divlje”, tzv. „corpo morto”. Dakle, nije riječ o nekoj veleumnoj tvorevini već običnom betonskom bloku ili velikom kamenu za kojeg se veže špaga i onda na površini priveže bova ili tek obična prazna plastična boca koja može držati špagu na koje se potom vežu brodice.

U drugom slučaju, takva se plovila vežu uz molove i onda nastaje problem, na kakav je, primjerice, ovih dana upozorila kupačica na području Barbarige i tamošnjeg velikog mola.

Kako je rekla, “na tom molu vlada totalna anarhija jer se, pogotovo predvečer kada svi stignu s mora, brojni čamci privezuju na mol i bezobzirno onemogućavaju ostalim kupačima – osobito djeci, skakanje s mola”.

Obilaskom područja, piše Istra24, naišli smo na – slijeganje ramenima. Svi kupači s kojima smo pričali tvrdili su da problem i nije tako velik i da je potreban kompromis kako bi svatko dobio svoj komadić mora. Nitko od sugovornika nije svjedočio svađi, ali, priznaju, da je ponekad gužva na molu jer ima previše vezanih, uglavnom gumenjaka. No, daleko je veći problem, kažu nam, parking po Barbarigi, naplata i ograđivanje parkirnih mjesta… No, o tom, nekom drugom prilikom.

Vez ni za lijek

U perojskom Portiću, pak, druga situacija. Tamošnja lučica krcata je barki, a sugovornici kažu, vez ne možeš dobiti niti za lijek! Stoga su se oni malo domišljatiji dosjetili gdje i kako ipak usidriti svoje barke – jednostavno, s druge strane lukobrana, prema otočju Brijuni, gdje baš i ne smetaju kupačima, ali je pitanje pravde i pravičnosti. Što su oni pametniji od svih onih drugih koji plaćaju i vez i druga davanja, dok oni jednostavno, bez da ikome išta plate, svoje brodice na tjedan, dva vežu gratis?!

- Još je tužnije što je nekada, kada smo mi počeli dolaziti 1978. godine, ovdje bilo puno malih ribarskih drvenih čamaca. Sada ih je ovdje u lučici vrlo malo, sve više ih istiskuju velike plastične brodice stranih registracijskih oznaka. Počelo je s jednim molom, pa dva, pa sada se već sidre na divlje i preko lukobrana…. To više nema ni reda ni pravila - dobacuju u hodu kupači.

I tako sve dok nadležni ne odluče konačno uvesti red. A to bi, po svemu sudeći, trebao biti Grad Vodnjan. Stoga smo ih upitali jesu li odredili koncesionara za Portić i jesu li komunalni redari imali kakvih postupanja u Barbarigi na velikom molu.

Luka posebne namjene – sportska luka ‘Portić’ obuhvaća k.č.br. 1059 i k.č.br. 19/814 obje k.o. Peroj, koje su u zemljišnim knjigama Općinskog suda u Puli upisane kao pomorsko dobro. Na temelju Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, pomorskim dobrom upravlja, vodi brigu o zaštiti i odgovara Republika Hrvatska neposredno ili putem jedinica područne (regionalne) samouprave, odnosno jedinica lokalne samouprave, ističu u Gradu Vodnjanu.

Naime, zaključkom gradonačelnika od 26. srpnja 2023. utvrđeno je da Sportsko ribolovno društvo (SRD) Portić koristi navedenu sportsku luku za privez plovila u vlasništvu članova udruge te za ostvarivanje ciljeva udruge propisanih njihovim statutom.

Iz Grada Vodnjana odgovaraju kako je SRD Portić podnio Gradu zahtjev za dodjelu koncesije za gospodarsko korištenje sportske luke Portić.

Međutim, za odlučivanje o takvom zahtjevu za sada nema osnove s obzirom da za 2023. godinu nije donesen Plan davanja koncesije. Grad Vodnjan provodi stoga pripremne radnje koje prethode samom postupku davanja koncesije za gospodarsko korištenje. Na tom pravcu je i Odluka o donošenju srednjoročnog (trogodišnjeg) plana davanja koncesija za razdoblje 2024.-2026. godine donesena na 22. sjednici Gradskog vijeća točnije 2. kolovoza 2023., kažu u odgovoru iz Grada Vodnjana.

Dodaju i kako je zaključkom gradonačelnika od 26. srpnja ove godine naloženo SRD-u Portić da na području sportske luke osigura red, čuvanje i zaštitu plovila i opreme koji su zatečeni na lučkom području, da o svakom kršenju reda i sigurnosti na lučkom području hitno izvijesti komunalno redarstvo Grada Vodnjana te nadležnu lučku kapetaniju.

Međutim, Komunalno redarstvo za to područje nije zaprimilo prijavu niti je postupalo po službenoj dužnosti, dodaju iz Grada Vodnjana.

Govoreći pak o području starog mola u Barbarigi, ističu da je prostornoplanski to područje definirano kao postojeće privezište i u nadležnosti je Grada Vodnjana, ali da po pitanju nekakvog problema nemaju saznanja i da na tom području, odnosno privezištu, komunalno redarstvo nije imalo nikakvih postupanja pa je očito da si kupači i drugi žitelji oduška daju na društvenim mrežama te da ne prijavljuju problem – ako ga ima – nadležnim osobama.

U Gradu Vodnjanu svjesni su međutim da na području uvale unutar privezišta postoji problem sidrenja manjih plovila na divljim privezištima tzv. “corpo morto” (mrtvi vez).

- U tom pogledu će Komunalno redarstvo Grada Vodnjana zatražiti od Lučke kapetanije uputu za daljnje postupanje - kažu na kraju odgovora iz Grada Vodnjana.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.