3 min. čitanja

Skiperi često ne mare za Pravilnik, no najdalji dio privezanog broda može biti najviše 50 metara od obale!

Skiperi često ne mare za Pravilnik, no najdalji dio privezanog broda može biti najviše 50 metara od obale!
Foto: Čitatelj

Od kraja ožujka na snazi je novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe, koji, između ostalog, jasno definira i pravila sidrenja i privezivanja plovila, upravo zato jer se taj dio sigurnosti pomorske plovidbe najčešće zloupotrebljavaju nauštrb drugih sudionika u pomorskom prometu.

Evo i jedan primjer sa Zlarina, gdje nam čitatelj precizno definira udaljenost broda od obale, koja, kad je zbrojite s njegovom duljinom, daje duljinu od gotovo 95 metara. Sporno je to, što je to gotovo dvostruko dulje, nego li dozvoljava navedeni Pravilnik!

Što kažu pravila?

Zakonodavac u Hrvatskoj definira privez brodova kao vezivanje broda ili brodice uz obalu ili na mjestu za sidrenje u luci, pri čemu brod mora biti privezan odgovarajućim i ispravnim vezovima na napravama za privezivanje (bitve, plutače za vez, alke i sl.). Vezovi brodova ne smiju ometati plovidbu drugih plovila niti kretanje osoba i vozila po obali, a u iznimnim slučajevima Lučka kapetanija može dopustiti privez suprotan odredbama, ali samo ako nema druge mogućnosti.

Što se tiče udaljenosti privezanog broda od obale, Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe propisuje da je plovnim objektima zabranjen privez uz obalu na način da je bilo koji njihov dio ili pripadak udaljen od obale 50 ili više metara. 

Također, plovni objekti se ne smiju približavati obali na udaljenost manju od:

  • 300 metara za plovne objekte duljine 30 metara i više,
  • 150 metara za plovne objekte duljine od 15 do 30 metara,
  • 50 metara za plovne objekte duljine manje od 15 metara,

osim u slučajevima uplovljavanja u luku, isplovljenja iz luke, sidrenja ili pristajanja uz obalu.

Zaključno, privezani brod uz obalu u Hrvatskoj ne smije biti udaljen od obale više od 50 metara, a postoje i dodatna ograničenja o približavanju obali ovisno o duljini plovnog objekta i okolnostima plovidbe.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Na snazi novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe: “Zabranjeno vezivanje za vegetaciju i plovidba 150 i 300 m od kupališta, kapetanija može zabraniti sidrenje!”
Danas na snagu stupa Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom. Pravilnikom se propisuju pravila o izbjegavanju sudara na moru, signali i oznake, sustav javljanja pomorskih objekata i uvjeti sigurnosti pomorske plovidbe koje
STRAŠNE POSLJEDICE Vezivanje kruzera i jahti uz stabla uzelo danak: “Sve više ih je iščupano, usahlo, slomljeno...”
Nakon uništavanja pomorskog dobra, Morski HR je počeo ozbiljno upozoravati na privezivanja velikih brodova za stabla i stijene diljem obale. Zapovjednici poput ovih na Paklinskim otocima ignoriraju čak i znakove zabrane, te činjenicu da se radi o zaštićenom području. Posljedice toga su stravične. Stabla, zbog sile, uzrokovane više
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.