Od kraja ožujka na snazi je novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe, koji, između ostalog, jasno definira i pravila sidrenja i privezivanja plovila, upravo zato jer se taj dio sigurnosti pomorske plovidbe najčešće zloupotrebljavaju nauštrb drugih sudionika u pomorskom prometu.
Evo i jedan primjer sa Zlarina, gdje nam čitatelj precizno definira udaljenost broda od obale, koja, kad je zbrojite s njegovom duljinom, daje duljinu od gotovo 95 metara. Sporno je to, što je to gotovo dvostruko dulje, nego li dozvoljava navedeni Pravilnik!
Zakonodavac u Hrvatskoj definira privez brodova kao vezivanje broda ili brodice uz obalu ili na mjestu za sidrenje u luci, pri čemu brod mora biti privezan odgovarajućim i ispravnim vezovima na napravama za privezivanje (bitve, plutače za vez, alke i sl.). Vezovi brodova ne smiju ometati plovidbu drugih plovila niti kretanje osoba i vozila po obali, a u iznimnim slučajevima Lučka kapetanija može dopustiti privez suprotan odredbama, ali samo ako nema druge mogućnosti.
Što se tiče udaljenosti privezanog broda od obale, Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe propisuje da je plovnim objektima zabranjen privez uz obalu na način da je bilo koji njihov dio ili pripadak udaljen od obale 50 ili više metara.
Također, plovni objekti se ne smiju približavati obali na udaljenost manju od:
osim u slučajevima uplovljavanja u luku, isplovljenja iz luke, sidrenja ili pristajanja uz obalu.
Zaključno, privezani brod uz obalu u Hrvatskoj ne smije biti udaljen od obale više od 50 metara, a postoje i dodatna ograničenja o približavanju obali ovisno o duljini plovnog objekta i okolnostima plovidbe.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev