2 min. čitanja

Šibensko brodogradilište zbog ruske agresije na Ukrajinu ostalo bez posla stoljeća

Šibensko brodogradilište zbog ruske agresije na Ukrajinu ostalo bez posla stoljeća
Foto: Iskra

ŠIBENIK – Trebao je to biti “posao stoljeća” i najveća strateška investicija u posljednjih sto godina – “Iskra brodogradilište Šibenik” potpisalo je s ukrajinskim državnim brodogradilištem “Pallada” iz Hersona ugovor vrijedan 10 milijuna eura o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.

Novi dok trebao je označiti renesansu šibenskih meštara, omogućiti servisiranje gotovo čitave flote trajekata “Jadrolinije”, svih brodova HRM-a, uključujući i budući vanobalni ophodni brod, te luksuzne mega jahte, duljine preko 100 metara. Novi dok trebao je zamijeniti stari, dug 70 metara i nosivosti 1500 tona, koji je u službi još od 1924. godine, što je skoro sto godina, piše Šibenski.

Kako je u studenome kazao Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unaprjeđenje kvalitete usluga.

– Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije, čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava – govorio je Vuletić.

Grad u kojem se trebao graditi šibenski dok je uništen

No, sve je to palo u vodu s invazijom Putinove Rusije na Ukrajinu. Grad Herson zauzela je ruska vojska, a na pitanje što se događa, direktor “Iskra brodogradilišta” nam je odgovorio:

– Riječi su suvišne. Vidite isto što i mi, svi gledamo televiziju, čitamo novine. Situacija, najblaže rečeno, nije dobra. Grad je uništen, ljudi su u kućama. Poslovnim partnerima smo ponudili pomoć, humanitarnu i svaku drugu, oko zbrinjavanja izbjeglica, zasad im nije potrebna. I to je to. Sve drugo je – u drugom planu – kazao nam je Vuletić.

Situacija nije dobra, ni općenito, na poslovnom planu. Cijene doslovno divljaju. Ne samo cijene nafte, benzina i energenata, nego i sirovina, aluminija i željeza. Otišle su i po 30 – 40 posto. Još otprije ratnih događaja zavrtjela se spirala inflacije, pa su u Mandalini čak i digli plaće radnicima, pokušavajući barem minimalno slijediti rast troškova života. Digli bi i više da ih nije neugodno iznenadio rast cijena komunalne naknade grada Šibenika za 50 posto, od 1. siječnja ove godine.

U svakom slučaju, šteta za “Iskra brodogradilište”, jer se u Mandalini, ali i svuda okolo budio optimizam nakon korone, većina se brodara pripremala za sezonu, u kojoj se očekivalo vraćanje u normalu. Ali, od nje očito – ništa!

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo gradnju plutajućeg doka u Ukrajini i krenulo u najveću stratešku investiciju do sad
Šibensko brodogradilište Iskra ugovorilo najveću stratešku investiciju
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.