2 min. čitanja

Šibensko brodogradilište Iskra ugovorilo najveću stratešku investiciju

Šibensko brodogradilište Iskra ugovorilo najveću stratešku investiciju
Foto: Iskra

ŠIBENIK – U ukrajinskom državnom brodogradilištu grade novi plutajući dok vrijedan više od 10 milijuna eura. Prvi je to dio investicijskoga plana šibenskog brodogradilišta Iskra, koje je u proteklih desetak godina isporučilo brodove u vrijednosti od 130 milijuna eura.

– Bio je svojevrsna ratna odšteta tadašnje Austro-ugarske Kraljevini Jugoslaviji – ispričao je za HRT direktor Iskra brodogradilišta Šibenik Roko Vuletić,

Novi dok grade Ukrajinci. I kako kaže direktor Vuletić, najveća je to investicija u zadnjih sto godina! I brojevi potvrđuju o kakvom se rastu kapaciteta radi:

– Dok će biti duljine 120 metara i širine 32 metra i moći će dizati brodove do 5 tisuća tona. Investicija je iz naše perspektive stvarno strateška jer je postojeći dok, kojeg smo koristili, imao kapacitet 1500 tona i mogao je primiti brodove duljine samo do 70 metara – objašnjava Vuletić.

Novi dok trebao bi biti isporučen za 13 mjeseci. On će omogućiti servisiranje kompletne bijele flote – Jadrolinija, privatni brodari. Servisirat će i neke komercijalne brodove, ali i sve brodove Hrvatske ratne mornarice.

Otvara ta investicija i nova radna mjesta:

– Za mlade inženjere, za mlade radnike koji se vide tu. Ne treba odlaziti vani – poziva ih direktor šibenskog brodogradilišta Aleš Ekar.

Prvi je to korak investicijskog plana koji uključuje modernizaciju infrastrukture.

– Tako da ukupno govorimo o investiciji u dok 10 milijuna eura i dodatno još 10 milijuna eura. Sve u cilju da se postigne proizvod koji će omogućavati postizanje viših dodanih vrijednosti na najzahtjevnijim svjetskim tržištima – ističe Ekar.

Poput norveškog, za koje je aluminij glavni građevni materijal. Njihovim ribogojilištima sagradili su 122 broda! Šibensko brodogradilište prati i nove trendove. 80 posto brodova izgrađenih u zadnjih godinu i pol dana su hibridi. Prvo je to brodogradilište u Hrvatskoj koje je napravilo hibridne brodove.

– To, očito, postaje stvarnost i nekako vjerujem da će ih biti i na našem tržištu. Pa će na ovim relacijama, možda čak i u šibenskom akvatoriju zamijeniti staru flotu – smatra Vuletić. Jer Jadran je, kažu, idealan za takve brodove.

Petar Mikuličin/Regionalni dnevnik/HRT

PROČITAJTE JOŠ:

Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo gradnju plutajućeg doka u Ukrajini i krenulo u najveću stratešku investiciju do sad
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.