2 min. čitanja

Sea-Intelligence: “Dvije trećine svih kontejnerskih brodova kasni”

Sea-Intelligence: “Dvije trećine svih kontejnerskih brodova kasni”
Foto: Twitter

Gužve u lukama i zaostaci i dalje su svjetski problem u brodskom prijevozu. Prema novim podacima Sea-Intelligencea, pouzdanost rasporeda procijenjenog vremena dolaska brodova u luke je na najnižim razinama zabilježenima u 2021. godini. U rujnu je dvije trećine svih plovila kasnilo, a broj dana kašnjenja također je ostao na najvišim razinama, javlja The Maritime Post.

– Jedino ‘pozitivno’ je to da pouzdanost procjene vremena dolaska brodova u luke ne pada dalje – rekao je Alan Murphy, izvršni direktor Sea-Intelligencea. Pouzdanost rasporeda neznatno se poboljšala u rujnu 2021., iako analiza tvrtke pokazuje da je i dalje na najnižim razinama ove godine.

Analitičko-savjetodavna služba svoje izvješće temelji na analizi 34 različite rute i više od 60 prijevoznika. Tijekom rujna pouzdanost rasporeda procijenjenog vremena dolaska brodova poboljšala se za samo 0,6 posto, a ukupno iznosi 34 posto. Šest od 14 najvećih prijevoznika zabilježilo je poboljšanje pouzdanosti rasporeda plovidbe tijekom istog mjeseca, prenosi Pomorac.hr.

Na godišnjoj razini, pouzdanost rasporeda u rujnu je pala za 22 postotna boda. Sea-Intelligence izvještava da je pouzdanost rasporeda tijekom cijele 2021. bila u rasponu od 34 do 40 posto.

Prosječno kašnjenje plovila iznosilo je 7,27 dana. Iz Sea-Intelligencea kažu da, iako se kašnjenje neznatno smanjilo, duljina kašnjenja i dalje je najveća brojka za ovaj mjesec. Ističu da je to tema koja se ponavlja tijekom 2021. godine.

Pad pouzdanosti rasporeda procijenjenog vremena dolaska brodova u luke dogodio se unatoč brojnim naporima prijevoznika da izbjegnu uska grla. Osim prilagođavanja pojedinačnih putovanja, prijevoznici su odlučili izbjegavati luke u kojima su zabilježene najveće gužve.

Maersk je izvijestio da je počeo preusmjeravati neke od svojih većih brodova iz Felixstowea u Engleskoj. Podsjetimo, ranije ovog mjeseca, iz CMA CGM-a i Hapag-a objavili su da će preusmjeravati brodove u druge luke zbog zagušenja u Savanni u Georgiji, a od ovog tjedna Maersk, MSC i Zim privremeno preusmjeravaju brodove iz Seattlea.

Global Liner Performance, izvješće Sea-Inteligencea, pokazuje da pouzdanost rasporeda uvelike varira među velikim prijevoznicima. Maersk ostaje na vrhu ljestvice među 14 najboljih prijevoznika, s pouzdanošću rasporeda od 44,2 posto u rujnu. Tri prijevoznika bila su iznad 30 posto, dok su četiri bila iznad 20 posto. Šest velikih prijevoznika, svi sa sjedištem u Aziji, u rujnu su imali manje od 20 posto pouzdanosti.

Prije godinu dana i Maersk i Hamburg-Sud izvijestili su da dvije trećine njihovih brodova plovi prema rasporedu. Osam prijevoznika imalo je 50-postotnu pouzdanost rasporeda, a kod onih najlošijih, trećina brodova je ipak plovila prema rasporedu.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

UDARAC PO DŽEPU Američke luke uvode naplatu za prekomjerno zadržavanje tereta na terminalima
Zbog kašnjenja u globalnom lancu opskrbe, prehrambena industrija prelazi s kontejneraša na bulkere
Stotinu kontejnerskih brodova u redu za uplovljavanje u LA i Long Beach
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.