1 min. čitanja

Zbog kašnjenja u globalnom lancu opskrbe, prehrambena industrija prelazi s kontejneraša na bulkere

Zbog kašnjenja u globalnom lancu opskrbe, prehrambena industrija prelazi s kontejneraša na bulkere
Foto: Pixabay/Ilustracija

Prizori gomile kontejnerskih brodova naguranih ispred velikih svjetskih luka, što je dovelo do kašnjenja u globalnom lancu opskrbe navelo je trgovce prehrambenih proizvoda da s kontejnerskog prijevoza prijeđu na brodove za rasute terete – tzv. bulkere.

Kontejnerski prijevoz suočen je s ogromnim troškovima i kašnjenjima nastalim zbog velike potražnje za transportom, manjkom vozača te slabim protokom robe u najznačajnijim svjetskim kontejnerskim lukama, prenosi portal gCaptain.

Proizvodi poput šećera, kave, riže, pamuka i kakaa, dosad su se zbog praktičnosti prevozili u brodskim kontejnerima, no zbog novonastale krize brodari se sve više vraćaju starim načinima pomorskog transporta, odnosno brodovima za rasuti teret.

– Čak 80% trgovine rafiniranim šećerom obavljalo se prije pandemije putem kontejnerskog transporta. Ta brojka sada je pala na 60% – ističe Paulo Roberto de Souza, izvršni direktor kompanije Alvean Sugar SL, inače najvećeg svjetskog trgovca šećerom.

On tvrdi da bi taj pad bio još i veći da na tržištu ne postoji puno manjih plovila koja su preuzela dio tog transporta.

Prema podacima Pomorske agencije Williams o kretanju prometa u lukama Brazila, inače najvećeg svjetskog izvoznika šećera, transport rafiniranog šećera putem kontejnera u lipnju i srpnju ove godine pao je za gotovo 50% u odnosu na isti period lani.

S druge strane u lukama zapadne obale SAD-a bilježe pad interesa za kontejnerskim transportom zbog visokih cijena pa se traže alternativni načini pomorskog prijevoza. A to su najčešće bulkeri koji su se pokazali jeftinijim i trenutačno bržim načinom pomorskog transporta.

Jedino tko zasad ostaje pri kontejnerskom prijevozu su trgovci kavom koji strahuju da bi prijevoz ove namirnice u otvorenom skladišnom prostoru utjecao na kvalitetu robe, odnosno na okus i miris kave.

U svakom slučaju, pomorski transport je u priličnoj krizi i pred brojnim izazovima koji će se vremenom iskristalizirati pravi smjer razvoja ovog, još uvijek bitnog i nezaobilaznog globalnog lanca opskrbe.

J.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.