2 min. čitanja

Ograničenje teretnog prometa slovenska je strana uvela još 2008. - Kajin: "Ovo što nam rade je hir"

Ograničenje teretnog prometa slovenska je strana uvela još 2008. - Kajin: "Ovo što nam rade je hir"
Foto: Buzet tourist office/Facebook

Inicijativa Buzeta da se granični prijelaz Požane/Sočerga otvori za teretnjake je odbijena. Kajin: "Ovo što nam rade je hir" Ograničenje teretnog prometa slovenska je strana uvela 2008. godine da bi ga prethodnih mjeseci, barem je tako izgledalo, na inicijativu gradonačelnika Buzeta Damira Kajina, koji je za nju dobio zeleno svjetlo u resornom slovenskom ministarstvu, a potom i u Kopru, bila spremna djelomično omekšati. Relaksiranju teretnog prometa jedina se protivila mjesna zajednica slovenskog mjesta Gračišče.

Slovenija je odbila inicijativu Buzeta da se granični prijelaz Požane/Sočerga otvori za prolaz kamiona težih od 7,5 tona ukupne nosivosti, doduše samo onih pulskih i koparskih registarskih oznaka. Poziva se na infrastrukturna ograničenja tog prometnog pravca, ali i protivljenje lokalnog stanovništva, piše Glas Istre.

Kajin je zadnji u nizu dopisa krajem srpnja uputio novom slovenskom premijeru Robertu Golobu, slovenskom Ministarstvu za unutarnje poslove, Ministarstvu za infrastrukturu te Kopru. Sad je stigla odbijenica, iako bi otvaranje Sočerge za teretni promet prijevoznicima s obje strane granice donijelo smanjenje svih troškova prijevoza. Od Buzeta do ulaza na slovenski autoput kod Črnog Kala imali su 25 kilometara, a otkad je mjera zabrane na snazi, do tog istog odredišta preko Kaštela treba im čak 70 kilometara.

- Toliko truda, a još uvijek nikakvih rezultata - komentirao je Kajin odgovor slovenske strane te dodao kako ispada da je lakše raditi s desnim vladama u Sloveniji, nego s lijevim.

- Ovo što nam rade to je hir, prvo jednog mjesnog odbora, a ovo je i hir nove slovenske vlade jer je stara Janšina pristajala na otvaranje prijelaza za sav teretni promet pod uvjetom da se slože Grad Kopar i mjesna zajednica Gračišče. Kopar se slaže cijelo vrijeme, a mjesna zajednica je blokirala. Taj odgovor može značiti i da nemaju namjeru rekonstruirati cestu od Sočerge do Kopra preko koje u Istru ulazi više od 20 posto ukupnog broja zapadnih turista, a velika većina su iz Slovenije - kaže.

- Sad ćemo i mi tražiti od Županije da pokrene brisanje s GPS-a prolaza od Mažinjice do mosta Bračane koji se koristi kao kratica do mora, ali to nije naša nerazvrstana cesta nego županijska. Kad kažem da nije fer mislim na to da se petnaest godina po toj osnovi Buzetu čini enormna šteta, a osobno mislim da smo cijelo to vrijeme, u tih petnaest godina, a i prije toga, bili maksimalno fer. I ovog smo ekstremno sušnog ljeta Slovenskom primorju isporučivali 15 posto ugovorenih količina vode od izdašnosti izvora Gradole. Izvor Bužini je posebna priča, ali im se svo vrijeme izlazi u susret, bilo da je riječ o vatrogascima, bilo da je riječ o kanaderima. Bilo da je riječ o Cimosu kojemu je svojedobno slovenska strana otpisala negdje oko 10 posto svog potraživanja prema poslovnim bankama, a hrvatska strana gotovo 80 posto. Mislim da smo solidarni i oko bespravnih graditelja kojih ponajviše ima iz Slovenije - istaknuo je Kajin.

Naglasio je također da je područje Buzeta u petnaest godina pretrpjelo na desetine milijuna eura štete, koliko i koparski prijevoznici, ali je to ništa u usporedbi s činjenicom da su izolirali Grad Buzet, piše Glas Istre.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.