>
  2 min. čitanja

NIKAD BOLJA ZARADA Prošla godina proglašena najboljom u povijesti Sueskog kanala

NIKAD BOLJA ZARADA Prošla godina proglašena najboljom u povijesti Sueskog kanala
Foto: SCA

Uprava Sueskog kanala u novu godinu ušla je nikad zadovoljnija. Prošlogodišnji prihodi i broj tranzita kroz kanal premašili su ukupnu stopu rasta svjetske brodarske industrije, pa je 2021. godina i službeno proglašena najboljom godinom u povijesti Sueskog kanala – barem što se tiče zarade.

Sueski kanal je, prema informacijama njegove uprave, u 2021. godini zaradio 6,3 milijarde dolara te je ostvario najveću godišnju neto tonažu od 1,27 milijardi, premašivši tako čak i stopu rasta svjetske trgovine.

Foto: SCA

Godišnji prihodi narasli su za 12,8% unatoč incidentu koji je u ožujku izazvao golemi kontejnerski brod Ever Given, koji se nasukao usred kanala i tako na nekoliko dana potpuno zablokirao ovaj važan pomorski pravac. Sueski kanal je ove godine zaradio 1,1 milijardi dolara više nego godinu ranije i to sve, kažu, zahvaljujući dobro osmišljenom marketinškom planu i dobroj suradnji s brodarskim tvrtkama tijekom pandemije.

Jedno od tih marketinških “trikova” bila je i odluka Uprave da smanji naknadu za prolaz putničkih brodova za 15%.

Kroz Sueski kanal u prošloj godini prošlo je 20 694 plovila, odnosno 10% više nego u 2020. godini. Slijedom tih brojki narasla je i neto tonaža za 8,5%, i to više nego dvostruko od rasta svjetske trgovine u 2021., koja je na manje od 4%.

Povećao se i broj tranzita LNG brodova, i to za trećinu u odnosu na godinu ranije, a za 10% povećao se i tranzit kontejnerskih brodova.

Što se tiče ove godine, u planu je povećanje tranzitne naknade kroz kanal za 6% za većinu glavnih kategorija brodova, osim za LNG prijevoznike. Planiraju se poticaji za tzv. zeleno brodarstvo, što znači da će ekološki prihvatljivi brodovi imati neke povlastice pri prolasku kroz kanal, a obnovljivim izvorima energije u svom poslovanju namjerava se okrenuti i Sueski kanal.

Možda najvažniji korak u ovoj godini jest proširivanje južnog dijela Sueskog kanala za oko 20 milja, što će prema riječima uprave kanala, povećati sigurnost plovidbe za 28%.

K.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.