CAVTAT - Nakon što su snimljeni na bajkovitom otoku Mljetu, na kojem su biciklima razgledavali tamošnje ljepote, novopečeni supružnici Jeff Bezos i Lauren Sanchez vratili su se na jahtu Koru, usidrenu kod Cavtata.
Ono što je najbolje od svega to je da je ona usidrena ispred Cavtata, a sve da Bezos ne bi imao dodatne troškove. To zvuči uistinu nevjerojatno za milijardera čija je jahta vrijedna gotovo 500 milijuna eura, no on nije iznimka po tome u svijetu bogatih i slavnih, piše tportal.
No, nije on jedini. Istu je caku nekoliko godina iskoristio ruski milijarder Roman Abramovič, čija je jahta u vodama ispred Cavtata bila usidrena čak dva mjeseca. Tamo nije morao plaćati vez, kao što bi morao u lukama ili marinama, tek vinjetu koja vrijedi godinu dana.
Morski HR o ovom problemu je pisao još 2023. godine, kad smo objavili i snimke više jahti koje stoje na tom području usidrene, pronašavši rupu u hrvatskim zakonima i pravilnicima.

U Cavtatu jahte vrijedne milijune eura mogu danima, pa čak i mjesecima, biti usidrene za nula eura, i to samo zato što su na mjestu koje nije lučko područje.
Privatnim zrakoplovima bogati gosti slijeću u Zračnu luku Dubrovnik, a za to vrijeme na cavtatskoj rivi čeka ih posada. Organizirano uz posebnu dozvolu izlaze tik uz rivu.
- Privatnici slete, imaju VIP servis, novi terminal i to jako dobro funkcionira. Od zračne luke do broda treba im možda 10 minuta - kaže Ivo Kralj, agent za jahte.
Iz Općine Konavle kažu da to žele promijeniti:
- U suradnji s nadležnim tijelima stvaramo pretpostavke da bi se moglo obavljati sidrenje i, naravno, obavljati naplata. Glavna je intencija uvesti reda oko sidrenja i zbrinjavanja otpada i svih drugih stvari - rekao je Miljenko Mikulić iz Općine Konavle.
Nerijetko su u Cavtatu bili svjedoci toga kako neodgovorni agenti sami otpad s brodova iskrcavaju na kopnu. Jahte moraju zatražiti odvoz otpada.
- Nekakvih 500 do 600 eura je račun, plus izlazak kamiona, s PDV-om će biti oko 1000 eura jedno pražnjenje. Koliko ih imaju, to ovisi o njima i koliko gostiju imaju na jahti - kaže Pavo Arbulić iz Zelenila Konavle.
Iz Županijske lučke uprave kažu da traže najbolje rješenje za naplatu sidrenja ispred Cavtata i Plata. Za to vrijeme od sidrišta ispred Dubrovnika godišnje se uprihodi i oko 100 tisuća eura.

Za jahte koje uplovljavaju u teritorijalne vode Republike Hrvatske primjenjuju se sljedeća pravila:
Strane jahte i brodice namijenjene razonodi, sportu ili rekreaciji mogu ploviti i boraviti u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, osim u zabranjenim zonama, pod uvjetom da odmah nakon uplovljavanja uplove najkraćim putem u najbližu luku otvorenu za međunarodni promet i tamo obave graničnu kontrolu te sve potrebne prijave kod lučke kapetanije ili ispostave.
Pravo neškodljivog prolaska: Sve strane jahte imaju pravo neškodljivog prolaska kroz teritorijalno more Republike Hrvatske, što znači da mogu ploviti bez uplovljavanja u luku, pod uvjetom da ne ugrožavaju mir, red ili sigurnost Republike Hrvatske. Takav prolazak mora biti najkraćim uobičajenim putem, bez nepotrebnog zadržavanja ili zaustavljanja, osim u slučaju više sile ili pomoći na moru.

Obveze zapovjednika:
Plovidbena dozvola: Strane jahte moraju posjedovati dozvolu o plovidbi izdanu od glavnog lučkog ureda ili njegove podružnice, koja se pribavlja u prvoj luci ulaska.
Zabranjene zone: Postoje zone u koje je plovidba zabranjena ili ograničena, a informacije o njima nalaze se u plovidbenoj dozvoli i objavljuju se u službenim obavijestima pomorcima.
Poštivanje pravila plovidbe i drugih propisa RH: Tijekom boravka u teritorijalnim vodama, jahte se moraju pridržavati svih važećih pravila plovidbe i drugih propisa Republike Hrvatske.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:


© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev