2 min. čitanja

SVJEŽA RIBA MORA BITI KODIRANA Nema više varanja kupaca i gostiju u restoranima

SVJEŽA RIBA MORA BITI KODIRANA Nema više varanja kupaca i gostiju u restoranima
Foto: Ive Šoša

Kupce ribe i goste u restoranima neće se više moći varati. Ove godine tuna i iglun, a sljedeće vjerojatno i oborita riba – šampjer i zubatci na kojima restorani najviše zarađuju moraju biti kodirani. Neće tako više biti moguće varalicama u ugostiteljstvu gostima izlagati pladanj s “oglednim primjercima” friške i “divlje” ribe, dok u kuhinji na pripremu čeka ona iz diskonta ili trgovačkog centra? Iz uzgoja, naravno, a moguće i iz uvoza.

Ministarstvo poljoprivrede izradilo je web-aplikaciju HRiba putem koje svaki potrošač može doznati odakle je stigla tuna ili iglun s njegova tanjura, koje je vrste i težine… Riba će, naime, na sebi imati QR kod koji će se moći skenirati putem bilo kojeg mobitela; u maloprodaji ili u ugostiteljskom objektu.

Pregled puta ribe od iskrcaja s broda do maloprodajnog objekta

HRiba je web aplikacija Uprave ribarstva Ministarstva poljoprivrede koja omogućuje krajnjim kupcima da na jednostavan i brz način saznaju informacije o proizvodima ribarstva koje kupuju.

Jednostavnim skeniranjem bar kôda odgovarajućim mobilnim aplikacijama koje se mogu besplatno preuzeti, kupac se automatski preusmjerava na internetsku stranicu na kojoj pišu podaci o ulovu, o kupcu koji je otkupio proizvode ribarstva od ribara, sve do maloprodajnog objekta u kojemu se prodaju.

Uz te podatke, kupci mogu pročitati i zanimljivosti o proizvodima ribarstva koje kupuju, alatu s kojim su ulovljeni i drugo.

Foto: Marijan Zujić

Za 4 godine sva riba će biti kodirana

Po novome, vlasnik restorana na traženje mušterije mora pokazati kod na ribi ili iglunu, odnosno omogućiti skeniranje, doznaje Slobodna Dalmacija.

– Očitavanjem koda na mobitelu se otvara web-stranica “HRiba-znaj što jedeš” na kojoj kupac može odmah saznati sve informacije o putu ribe od ulova do maloprodajnog objekta u kojemu se prodaje, čak i ime ribara koji ju je ulovio. Uz te podatke, kupci mogu pročitati i zanimljivosti o ribolovnom alatu kojim su ulovljeni tuna ili iglun i druge informacije. Ovaj online sustav sljedivosti ima dva osnovna cilja, jedan je brendiranje kvalitetne hrvatske ribe u odnosu na uvoznu, a drugi da krajnjim potrošačima omogući brzu informaciju o tome otkud potječe riba koju konzumiraju. Za sada sustav funkcionira za tunu i igluna, ali uskoro će se uvrstiti i druge riblje vrste. Ideja nije da prenormiramo propise, nego da nedvojbeno utvrdimo podrijetlo ribe koja se nudi u dućanima, tržnicama i restoranima – objašnjavaju iz Ministarstva poljoprivrede i dodaju da bi se za tri do četiri godine u sustavu kodiranja trebala naći sva riba.

U Ministarstvu poljoprivrede napominju kako im je jasno da online sustav sljedivosti neće odobravati svi, a pogotovo oni koji uvoznu ribu prodaju pod domaću.

– Na ovaj način želimo izdići ugostitelje koji u svojoj ponudi imaju hrvatske tune i iglune za razliku od onih koji nude uvoznu ribu koja se često deklarira kao domaća – poručuju iz Ministarstva.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Kako izabrati i razlikovati ribu na ribarnici?
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.