2 min. čitanja

Riječanima prijeti brdo željeznog otpada praktički stotinjak metara od samog KBC-a

Riječanima prijeti brdo željeznog otpada praktički stotinjak metara od samog KBC-a
Foto: N1 screenshot

RIJEKA - Godinama se već iz riječke luke izvozi željezni otpad, sekundarna sirovina. Količina tog takozvanog 'scrapa' mjeri se u tisućama tona. Posljednjih mjeseci čitavo brdo tog materijala naraslo je u blizini željezničkog kolodvora, praktički stotinjak metara od samog KBC-a. Odgovorni tvrde da nema opasnosti po zdravlje ljudi, no mnogi ne vjeruju u to.

Scrap, metalni otpad, ostaci željeza, sekundarna sirovina. Brdo u riječkoj luci, odmah uz željeznički kolodvor izgleda u najmanju ruku – neugodno.

“Katastrofa, ruglo u centru Rijeke”, “Tome nije mjesto ovdje u centru grada” “Netko to treba riješit!? Ha, netko, dobro je pitanje, ali odgovora nema", samo su neki od komentara mještana.

Riječki Možemo uperio je prstom. Evo, ovo vam je način poslovanja Lučke uprave, Luke i ostalih aktera, kažu. Države čak.

- Nebriga za okoliš, nebriga za zdravlje, u stvari na neki način je potrebno ove stvari staviti u natkriveni prostor. To je skuplje, ali je zdravlje u stvari puno važnije nego profit nekog koncesionara koji premješta ovaj metalni otpad - rekao je Nebojša Zelič, koordinator Možemo! Rijeka.

Koncesionar je poduzeće Luka Rijeka. Kažu, radimo sve da odvezemo taj željezni teret.

- U tekućem tjednu potvrđena su tri broda kojima će se otpremiti uskladišteni teret. Predmetni teret je sortiran i uskladišten na otvornom skladištu terminala za generalni teret Luke Rijeka d.d. u skladu s propisima o sigurnosti i zaštite okoliša - priopćili su iz Luke Rijeka.

Lučka uprava je potvrdila da pregovara s koncesionarom o smanjenju količine tog željeza. I njima je sve po zakonu.

- Vlasnik tereta se obvezao da će ubrzati otpremu tereta iz luke. Lučka uprava Rijeka redovito vrši nadzor i monitoring kvalitete zraka u Bazenu Rijeka i prostoru gdje se manipulira ovim teretom. Sva dosadašnja ispitivanja su pokazala da nema emisija potencijalno štetnih tvari u okoliš - dodali su.

A Možemovci su dosadni, uporni. Tko zna što sve ovdje ne lebdi u zraku.

- Ono što mi problematiziramo je nepostojanje podataka o utjecaju tog scrap metala. Mjerna stanica za zrak je vrlo blizu, u Krešimirovoj ulici, ali njena namjena nije da radi analizu sastava lebdećih čestica koje odavde mogu biti ispuštene, nego samo njihovu količinu - rekao je Orjen Petković, stručnjak za kemiju.

I doista, niti sto metara odavde Zavod za javno zdravstvo s mjernim uređajima. Još nema službenih podataka, al neke projekcije mogu dati.

- Ono što vidim po rezultatima, bit će otprilike tu negdje kao i prošle godine, znači povećana količina metala u zraku, ali pitanje hoće li biti prekoračene granične vrijednosti - rekao je Goran Crvelin iz Odjela za zaštitu okoliša NZJZ PGŽ.

Pisali smo i Državnom inspektoratu, ministarstvu zaštite okoliša, da nam oni razjasne, ali odgovora još nema. Gradonačelnik je u principu nemoćan.

- Pa ja shvaćam zabrinutost naših sugrađana, i sam svakim danom prolazim i vidim što se događa, i upravo zato sam pokrenuo ovo pitanje prema onima koji su nadležni, a to je Državni inspektorat. Ja se nadam da će taj teret, željezni otpad čim prije napustiti područje luke Rijeka i završit tamo gdje je i predviđeno - rekao je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović.

Željezo će otići kad ga prodaju. Sad se gomila, jer je kažu, otkupna cijena niska. Tržište diktira sve, pa onda i zdravlje građana, piše Ranko Stojanac za N1.

A.N.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.