4 min. čitanja

REAGIRALI IZ CHARTER GRUPACIJE Da nema bova u uvali Pribinja, stanje bi bilo još gore

REAGIRALI IZ CHARTER GRUPACIJE Da nema bova u uvali Pribinja, stanje bi bilo još gore
Foto: Čitatelj

HVAR – Nakon što smo jučer objavili poduži tekst o kaosu koji vlada u hvarskoj uvali Pribinja, gdje mještani optužuju vlasnicu obližnje konobe da ilegalno iznajmljuje bove za goste svog restorana, reagirali su iz charter grupacije. Stali su u obranu vlasnice konobe ispričavši nam o neredu koji vlada u charter sektoru u Hrvatskoj.

– Nije slučaj s Hvara jedini takav u Hrvatskoj. Bove su masovno po uvalama diljem Jadrana. Nije da ljudi ne žele, oni bi platili, ali država ne nudi tu opciju. Charter grupacija je prije 5-6 godina povela kampanju s kojom je išla prema državi da se legalizira najam tih bovi, no zasad ništa od toga – kazao nam je predstavnik charter grupacije koji je htio ostati anoniman.

Foto: Pixabay

Tvrdi da vlasnica sporne konobe u uvali Pribinja nikada nije naplaćivala bove, riječ je, kažu, o poštenoj ženi, stalnoj stanovnici uvale koju su napali tzv. vikendaši, iznajmljivači apartmana čijim gostima smetaju jedrilice privezane u uvali.

– Potpuno je kriva percepcija. Zahvaljujući njoj u uvali postoje kvalitetni vezovi. Ja kad njoj pošaljem goste, znam da mi je brod siguran jer su te bove sigurne. Vi danas imate jako puno gostiju koji su neiskusni jedriličari. Nije to kao prije 20-ak godina kada su gosti bili iskusni, kada su znali kako se ponašati prema moru. Ne znam kako se danas, uz toliko količinu brodova na moru, svi u luke vrate živi. Jer to su uglavnom ljudi koji se ne znaju niti sidriti. Da vlasnica konobe u Pribinji nije postavila te bove, tamo bi vam umjesto 20, bilo 40 brodova i to na sidru. Ako krene bura, a brod je na loše bačenom sidru, brod će se potopiti, a tko zna kakve još posljedice mogu biti – kaže nam predstavnik čarteraša.

Rješenje je u legalizaciji bova

Charter grupacija je prije nekoliko godina uputila inicijativu prema resornom ministarstvu nakon čega je napravljen pravilnik, no netko ga je stavio u ladicu. Zašto? Ispada zbog zaštite interesa marina, koje plaćaju veliki novac državi, a istovremeno lupaju astronomske cijene za vezove. Čujemo da dnevni vez za brod do 13 metara u prosjeku stoji tisuću kuna. Za veće brodove i više.

U inicijativi kojom su čarteraši išli prema državi predlagalo se da se ljudima koji imaju prebivalište na otocima omogući koncesija na zahtjev, kojom bi se vlasnicima restorana omogućio najam najviše 10 bova, ali bez naplate. Ministarstvo se s tim prijedlogom složilo.

Foto: Pixabay

– Zahtijevali smo od Registra brodova, kad se sve to skupa realizira, da propišu dimenziju bloka, konopa, lanca i bove. Predlagali smo po uzoru na Španjolsku da se uvedu bove različitih boja i veličina, koje bi bile za različite veličine brodova. Ideja je bila da se sve to skupa riješi bez puno papirologije, te da se restoranima omogući korištenje bova na razdoblje od pola godine. Dakle, najam bez naplaćivanja bova gostima – ističu u grupaciji.

Kažu nam i da je većina restorana Splitsko-dalmatinske županije iskazalo interes da se na takav način riješi sustav korištenja bova. Zašto to nije zaživjelo, nikome nije jasno.

Jesu li vlasnici restorana žrtve birokracije?

Charter grupacija poručuje da je vlasnica konobe iz Pribinja postavljanjem bova dovela uvalu u red, jer bi lokacija bez bova bila prepuna usidrenih brodova, što bi onda dovelo u pitanje sigurnost ne samo onih na brodu, već i sigurnost same uvale. Iako ne umanjuju činjenicu da zaista ima svakakih gostiju, čvrsto odbacuju tvrdnju mještana da je uvala puna smeća od gostiju s brodova te da vlasnica ništa ne čini kako bi to dovela u red.

Foto: otok-hvar.hr

– Nije istina. Ona je ta koja nakon svakog gosta provjerava je li uvala čista. I to najviše zbog ovih koji ju stalno prijavljuju. Ona, kao i vlasnici 100-njak restorana diljem obale, žele da se legalizira najam bova, da prvenstvo imaju ljudi koji cijelu godinu žive na otoku i da država napokon shvati da smo svi u turizmu povezani. Samo neka omogući jasna pravila igre. Ovako su svi skupa, ni krivi ni dužni, žrtve hrvatske birokracije. Voljeli bismo da se ovim tekstom na Morskom barem nešto pomakne s mrtve točke, jer ovakvo stanje je neodrživo – poručuju iz charter grupacije.

S tim se slaže i nekolicina naših prijatelja nautičara, koji imaju iskustva s ovakvim divljim privezištima diljem Jadrana. No od njih, pak, čujemo da na takve bove ne možete doći nenajavljeni, a i u uvjet je da u obližnjim restoranima gosti moraju večerati. To, kažu, znaju svi skiperi i ta situacija nije od jučer.

Kako god bilo, činjenica je da ljudi imaju pravo raditi i zaraditi. S druge strane, turisti imaju pravo uživati u čistom pogledu na more bez naslaganih brodova. Po nama je u cijeloj priči opet zakazala država i njezina potreba za dobrom, starom, napornom birokracijom od koje se diže kosa na glavi svima koji s njom uđu u bilo kakvu korelaciju.

Kristina Bokanić

PROČITAJTE JOŠ:

KAOS NA HVARU Pitomu uvalu pretvorili u divlju marinu, institucije ne reagiraju, mještani nemoćni
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.