>
Nacional je došao do novih saznanja o razlozima zbog kojih je inspekcija sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Rijeka zabranila isplovljavanje Jadrolinijinom brodu „Oliver“ iz remontnog brodogradilišta Viktor Lenac i preuzimanje prometa na liniji Split – Vela Luka – Ubli na Lastovu.
Zabranom isplovljavanja broda „Oliver“, donedavno broda „Vela Luka“, kupljenog 2023. godine u Grčkoj, inspekcija Lučke kapetanije osujetila je prikriveni plan Branka Bačića, utjecajnog ministra u Vladi Andreja Plenkovića i nositelja liste HDZ-a u 10. izbornoj jedinici, da u dogovoru s predsjednikom Uprave Jadrolinije Davidom Soptom, manje od tjedan dana prije parlamentarnih izbora u Hrvatskoj, politički profitira od svečanog uplovljavanja i masovnog dočeka broda nazvanog po najpopularnijem hrvatskom pjevaču Oliveru Dragojeviću u Vela Luku na Korčuli, Bačićevu rodnom otoku.
Zabrana plovidbe „Oliveru“ i Zapisnik o izvršenom inspekcijskom pregledu djelatnika nadležne Lučke kapetanije Rijeka od 9. travnja 2024. godine, doveli su, svega nekoliko dana prije izbora, do žestokog sukoba unutar HDZ-a. Naime, nositelj izborne liste u 8. izbornoj jedinici, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, osobno je inzistirao na tome da se zaustavi isplovljavanje „Olivera“ i bez pogovora izvrše nalozi inspekcije Lučke kapetanije Rijeka, čime se zamjerio svojem stranačkom kolegi Branku Bačiću.
Uz dosadašnje ozbiljne nedostatke koje su na „Oliveru“ pronašli i pobrojili inspektori sigurnosti plovidbe, o čemu je već pisao Morski HR, a koje je i Nacional prethodno već otkrio, nova otkrića o skandalozno niskoj razini sigurnosti na tom brodu i opasnostima za brod, posadu i putnike, posebno bi mogla biti zabrinjavajuća za predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Soptu. Prvi čovjek Jadrolinije, zagovarajući isplovljavanje „Olivera“ po svaku cijenu, kao da je želio demonstrirati svoju moć, utjecaj i lojalnost HDZ-u te potvrditi svoj status čovjeka od najvećeg povjerenja Andreja Plenkovića.
“Unatoč tome što je iz Zapisnika inspekcije Lučke kapetanije jasno da brod ima vrlo ozbiljnih problema po pitanju sigurnosti, Lučka kapetanija Rijeka nije izravno, već između redaka, kazala da brod ‘Oliver’ uopće nema ’emergency diesel generator’, odnosno dizelski generator koji se automatski uključuje u slučaju nužde i u situaciji koja je kritična za sigurnost broda i putnika. To je skandalozno i u svojoj dugogodišnjoj praksi nikad nisam čuo za takav slučaj“, kazao nam je izvor blizak Uredu za sigurnost plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
“Radi se o generatoru kojem je mjesto na najvišoj palubi broda, koji se sam aktivira u situacijama kad brod ostane bez osnovne energetike i koji mora pokriti sve sustave koji imaju potrebe za energijom u takvoj kritičnoj situaciji. To su predsjednik Uprave i cijela Uprava Jadrolinije, odgovorna osoba u tehničkoj službi riječkog brodara znali, ali su svejedno pozvali inspekciju sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Rijeka da obavi pregled broda, očigledno s uvjerenjem da će dobiti suglasnost za isplovljavanje. Tako su učinili ozbiljan propust protiv sigurnost broda i putnika, zbog čega do sada nitko nije odgovarao.
Predsjednik Jadrolinije o tome je imao saznanja jer je prethodno dobio Očitovanje Hrvatskog registra brodova, čiji su eksperti pismeno izvijestili Jadroliniju o svim, pa i o ovom ozbiljnom nedostatku. Ne može se zamisliti da brod koji nema ’emergency diesel generator’ zaplovi ni na probnu vožnju, a kamoli da ukrca putnike i plovi do Vele Luke. Očigledno, možemo pretpostaviti da je s vrha Jadrolinije izvršen pritisak na ravnatelja HRB-a Damira Roju, koji je, izvjesno, naložio da se dalje ne inzistira na otklanjanju primjedbi koje je Jadroliniji dostavio Hrvatski registar brodova, pa je tako i sam, zapravo, postao suodgovoran za nastalu situaciju.
Da je tome tako, pokazuje drugo Očitovanje HRB-a da su nakon osnovnog pregleda obavljenog od eksperata HRB-a u brodogradilištu ‘Viktor Lenac’ ‘utvrđeni manji nedostaci i potrebe za popravcima’. Tako je Jadrolinija dobila ‘čiste papire’. Postavlja se pitanje kako je Jadrolinija za kupovinu broda, tada nazvanog ‘Vela Luka’, bivši ‘Hermes’, već u postupku javne nabave mogla dobiti suglasnost HRB-a i platiti 12 milijuna eura za 30 godina stari brod bez generatora za hitne i krizne slučajeve, piše Nacional.
Cijeli članak pročitajte OVDJE.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev