>
Nositelj HDZ-ove izborne liste u desetoj izbornoj jedinici Branko Bačić organizirao je feštu s mažoretkinjama da na Korčuli dočeka trajekt nazvan po slavnom pjevaču, a Butković je poslao inspektore i zaustavio brod pa je fešta otkazana. Nacional objavljuje da dokument kojeg imaju u posjedu otkriva da bi ‘Oliver’ ugrozio sigurnost putnika.
Nacional je koncem proteklog tjedna dobio na uvid dokument iz Ministarstva mora, prometa, i infrastrukture, rješenje Uprave sigurnosti plovidbe koje budi najozbiljniju sumnju da je Branko Bačić, nositelj HDZ-ove izborne liste u desetoj izbornoj jedinici, uz pomoć predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Sopte pokušao politički profitirati usred predizborne kampanje ugrožavajući sigurnost hrvatskih građana.
Riječ je o rješenju koje pokazuje zašto je Uprava sigurnosti plovidbe naprasno zabranila isplovljavanje Jadrolinijina broda prigodno nazvanog „Oliver“ iz Splita prema Veloj Luci na Korčuli.
Zapravo se radi o trajektu starom 26 godina, izgrađenom u Japanu, koji je prije bio u vlasništvu grčke kompanije Horizon Shipping Company, a koji je plovio od Krfa do Igumenice i koji je, prema navodima izvora bliskih Jadroliniji, ta tvrtka platila 12 milijuna eura. Trajekt je isprva dobio ime ‘Vela Luka’ i odmah je otpremljen u brodogradilište ‘Viktor Lenac’ u Kostreni na doradu.
Pokazalo se da skupo plaćena ‘Vela Luka’ ima više velikih problema. Među ostalim, pramčana i krmena rampa broda nemaju dovoljno dosega za naša pristaništa i trebat će ih nadograditi. Taj posao rekonstrukcije rampi i brodske strukture na pramcu i krmi, prema navodima nezavisnih eksperata, trebao bi koštati Jadroliniju dodatnih oko pet milijuna eura. Ili će dograđivati krmenu rampu i mijenjati pramčanu rampu, složenu u trupu, ili će za pristajanje ovog broda morati biti izgrađena nova pristaništa u lukama Split, Vela Luka i Ubli na Lastovu, gdje se već iz drugog razloga gradi novi vanjski mol.
Do sličnih saznanja došao je i Morski HR prošlog tjedna kad smo prenijeli jedan od komentara upućene osobe na društvenim mrežama o navodnim razlozima neisplovljavanja Olivera. O ovome smo poslali upit u Jadroliniju i odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo. Podsjetimo, odgovor o pravim razlozima i tehničkim problemima zbog kojih Oliver još nije zaplovio, još nismo dobili, a upit smo Ministarstvu mora poslali prije osam dana.
Nacional pak piše da je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta u razgovoru sa splitskim skladateljem Tomom Mrduljašom došao na ideju da se brod prigodno preimenuje te da se umjesto „Vela Luka“ nazove po poznatom hrvatskom pjevaču Oliveru Dragojeviću. Umjesto da kao većina Jadrolinijinih brodova ima ime od dvije riječi, primjerice, „Petar Hektorović“ i drugi, ovaj je brod izuzetak i po tomu što je nazvan jednostavno „Oliver“.
Ta emotivna nota trebala je dodatno raspaliti osjećaje građana, a uoči isplovljavanja broda počela se stvarati i svečana atmosfera u lokalnoj sredini. Sve je trebalo kulminirati velikom proslavom prilikom isplovljavanja broda netom prije parlamentarnih izbora, a od svega je trebao profitirati HDZ. Međutim, sve je iznenada naprasno zaustavljeno zbog rješenja kojim se „Oliveru“ zabranjuje isplovljavanje.
Spomenuto rješenje ujedno uoči izbora otkriva i žestoki unutarstranački rat, jer osoba koja ga je Nacionalu dostavila na uvid tvrdi da je Oleg Butković, nositelj izborne liste HDZ-a za osmu izbornu jedinicu, potpredsjednik Vlade za gospodarstvo i ministar mora, prometa i infrastrukture, osobno insistirao na tome da se zaustavi isplovljavanje „Olivera“.
Time je, kako tvrdi isti izvor, osujetio prikriveni plan Branka Bačića, također utjecajnog ministra u Vladi Andreja Plenkovića i nositelja izborne liste HDZ-a u desetoj izbornoj jedinici, kamo pripada i Vela Luka, da manje od tjedan dana uoči izbora, naoko slučajno, politički profitira od tog događaja na lokalnoj političkoj sceni.
Pa su u tom kontekstu otkazani i već unaprijed dogovoreni kulturno-umjetnički program, mažoretkinje i, ukratko, protokolarna fešta kojom je HDZ očito računao dodatno privući naklonost lokalnih birača.
Izvori bliski vrhu HDZ-a za Nacional su tu dramatičnu situaciju opisali kao pokušaj Bačića i Sopte da zajednički isforsiraju isplovljavanje broda s ozbiljnim sigurnosnim nedostacima kako bi stranci prikupili jeftine političke bodove i pritom izvjesno ugrozili sigurnost hrvatskih građana. Za Butkovića se pritom tvrdi da se postavio kao legalist, ali očito svjestan političke štete koju proizvodi svojim stranačkim kolegama.
Izvor blizak Butkoviću za Nacional je izjavio kako je Butković u svom užem društvu u vezi s tim incidentom izjavio sljedeće: „Pa nisam lud. Neću valjda dopustiti da tehnički neispravan brod isplovi, a onda mene kasnije Zoran Milanović nastavi prozivati da sam ja to dopustio.“
Rješenje Uprave sigurnosti plovidbe riječke Lučke kapetanije detaljno opisuje zašto je potvrđena zabrana isplovljavanja broda „Oliver“. U njemu se navodi da zabrana traje dok se ne otklone sljedeći nedostaci, odnosno da je potrebno učiniti sljedeće: osposobiti signalnu svjetiljku, omogućiti rad javnog razglasa pri napajanju u nuždi, postaviti samozatvarajuća protupožarna vrata na ulaz u strojarnicu, napraviti priručnik za učvršćenje tereta na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, isprazniti ulje iz kaljuža strojarnice te utvrditi razlog pojave ulja u kaljužama, uvježbati vježbu za slučaj požara na brodu, osposobiti protupožarnu pumpu u nuždi kako bi zadovoljila zahtjev o tlaku te osposobiti električnu instalaciju u nuždi kako bi omogućila kormilarenje u nuždi. Sve te nedostatke u luci „Viktora Lenca“ 9. travnja uočili su inspektori sigurnosti plovidbe Emil Marinov i Andrija Vitlov te sastavili spomenuto rješenje o zabrani plovidbe. Protiv tog rješenja žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor. Sve to predviđenu lokalnu feštu svakako odgađa za vrijeme nakon parlamentarnih izbora, piše između ostalog Nacional. Čitav članak pročitajte OVDJE.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev