2 min. čitanja

NAUTIČKI SAVJETI Održavanje i servis broda

NAUTIČKI SAVJETI Održavanje i servis broda
Foto: Promo

U prošlom nastavku nautičkih savjeta govorili smo o karakteristikama stalnog veza na kopnu. U ovom nastavku, govoriti ćemo o servisu broda na kopnu. Redovito održavanje je najvažniji preduvjet maritimne kvalitete broda. Zimska rasprema broda idealno je vrijeme da se naprave servisi i redovito održavanje trupa, motora, instalacija i opreme.

Opis sigurnosnih radnji započinjemo na elektro instalacijama. Potrebno je provjeriti sve velike kleme i kontakte, te po potrebi skinuti oksidaciju i zaštititi spoj s odgovarajućom masti. Ukoliko smo tijekom ljeta radili neke zahvate na elektro instalacijama, potrebno je provjeriti taj zahvat. Osim toga, treba pregledati akumulator, te očistiti i namazati kontakte. Elektroniku ćemo provjeravati prije nove sezone.

Kod manjih motora mijenja se ulje motora, kopče ili pogonske noge. Svakako se mijenja impeler pumpe mora i kontrolira cijeli sustav hlađenja motora. Pri tome se obavezno pregledava izmjenjivač topline i po potrebi čisti od kamenca, algi ili školjkica, kako bi hlađenje bilo besprijekorno. Najčešći uzrok kvara motora u plovidbi je upravo pregrijavanje motora i sve što nastaje kao posljedica visoke temperature.

Čišćenje i zamjena filtera nafte potrebno je ukoliko redovno ne koristite dodatke koji sprječavaju neželjene pojave u rezervoaru. Tada treba obavezno svakih pet godina spremnik goriva kompletno očistiti. To je moguće sistemom ručnog vađenja, ili uz pomoć specijaliziranih servisa. Oni će naftu iz spremnika filtrirati, i tako ukloniti sav talog i nečistoće. Pogonske noge također traže redoviti servis uz zamjenu potrošnih elemenata.

Sustav za upravljanjem broja okretaja motora treba kontrolu, a kod prijenosa uz pomoć sajli, potrebno ih je mijenjati svakih pet godina. Plinskoj instalaciji prema pravilima struke potrebna je redovita kontrola.

Zamjena fleksibilnih cijevi je obavezna svake tri godine. Aparati za gašenje vatre zahtjevaju servis svake godine, a ručne rakete, baklje i dim imaju trajnost tri godine. Osim toga, treba pažljivo pregledati ostale elemente broda, kao što su kaljužna pumpa, pramčani motor, sidreno vitlo i sidreni lanac.

Ne smijemo zaboraviti provjeru i eventualnu zamjenu konopa i bokobrana, popravak jedara, provjera sajli i vinčeva. Funkcionalnost kormila i neoštećenost propelera, podjednako su važni kao i zdravlje oplate trupa. Obnova palube je važna zbog saniranja oštećenja i provjere dihtanja svih vrata i prozora.

Nautičke savjete donosi vam Premium Yacht Insurance by Jack Šurija.

Sponzorirani sadržaj

PROČITAJTE JOŠ:

NAUTIČKI SAVJETI Brod u mirovanju na kopnu
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.