2 min. čitanja

Modernizacija riječke rafinerije dovršit će se tek iduće godine

Modernizacija riječke rafinerije dovršit će se tek iduće godine
Foto: INA

Najveći energetski projekt u Hrvatskoj, INA-ina modernizacija Rafinerija nafte Rijeka, napreduje. Kako doznaje portal Energetika iz kompanije, projekt je na 81 % ukupne gotovosti, od čega su inženjering i nabava gotovo potpuno završeni, dok je izgradnja na 65 % realizacije. Riječ je o projekt u koji kompanija ulaže više od 630 mil. eura. 

Zahvaljujući provedbi projekta, Rafinerija nafte Rijeka postat će moderna europska rafinerija konkurentna na ovim prostorima sve dok postoji potreba za fosilnim gorivima. Riječka će rafinerija biti ekološki prihvatljivija i učinkovitija, postizat će veću iskoristivost prilikom prerade sirove nafte. Računa se da će se moći proizvesti 13-15 % više dizela uspoređujemo li preradu iste vrste nafte, te će unaprijediti sigurnost opskrbe domaćeg tržišta te ostalih tržišta na kojima INA posluje, piše Energetika.

Najveći dio radova na Projektu nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka odnosi se na izgradnju novog postrojenja za obradu teških ostataka, koje će u budućnosti činiti srce riječke rafinerije. Do sada su u sklopu izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka uspješno postavljeni najveći dijelovi opreme budućeg postrojenja – 51-metarski frakcionator, dvije koksne komore zapremnine 900 m³ koje teže svaka 330 tona.

Montirana je i 120 metara visoka čelična konstrukcija pokretne trake koja čini važan dio zatvorenog transportnog sustava koksa, od postrojenja do luke. Spomenuta ključna oprema uvelike je izmijenila vizuru riječke rafinerije. Završeni su građevinski radovi na izgradnji temelja za novu kolonu i nove pumpe postrojenja za atmosfersku destilaciju, u cilju veće energetske učinkovitosti, a isporuka ključne opreme je u tijeku. U dosadašnjem dijelu projekta utrošeno je 9.500 t čelične strukture, 170 km cijevi, preko 700 km kablova te nešto više od 45.000 m3 betona. Za ilustraciju, navedena količina betona bila bi dovoljna za napuniti gotovo 18 olimpijskih bazena.

 U prvim mjesecima ove godine odrađeni su i radovi na postojećim postrojenjima zbog čega je rafinerija bila u privremenom zastoju. Obavljena je rekonstrukciju dviju jedinica: SRU – Jedinice za rekuperaciju sumpora i HCU – Hidrokrekinga. Na postrojenju Hidrokrekinga ugrađena je i nova Stripper Product kolona visoka 38 metara i teška više od 110 tona. Izvedeno je i više od 180 priključaka novog postrojenja na postojeća postrojenja, čime je osiguran budući priključak novog postrojenja u sustav rafinerije bez potreba za zastojem.

U narednom razdoblju završit će izgradnja nove luke i silosa, koksne jame, konstrukcije staze buduće koksne dizalice te se nastavljaju mehanički radovi (cjevovodi i uređaji) kao i elektroinstrumentacijski radovi.

Dosad je na lokaciji rafinerije bilo prisutno gotovo 1000 radnika dnevno, a dominacija građevinske struke mijenja se u korist strojarske i elektroinstrumentacijske struke. Većina angažiranih tvrtki koje su podizvoditelji hrvatske su tvrtke.

Iz financijskih rezultata za prvih devet mjeseci ove godine čita se da je kompanija u segmentu Rafinerije i marketing uložila 112,5 mil. eura.

Završetak Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka očekuje se u idućoj godini, nakon čega INA-u očekuje postupak puštanja u rad.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.