3 min. čitanja

MIŠLJENJE SKIPERA: "Četverovez je najsigurniji način vezivanja, a evo i koliko jahtaši u malim mjestima ostave novca!"

MIŠLJENJE SKIPERA: "Četverovez je najsigurniji način vezivanja, a evo i koliko jahtaši u malim mjestima ostave novca!"
Foto: Čitatelj

Nakon članka u kojem smo pitali i dobili odgovor na pitanje smiju li se jahte privezivati daleko od obale, i na kojoj udaljenosti bi tada trebale biti, javio se Kristian, skiper s višegodišnjim iskustvom. On je na analitički način prokomentirao razloge, koji prema njegovom mišljenju leže u vezivanju ovakvih plovila dugačkim konopima za obalu.  

- Osobno sam radio na jahtama više od 10 godina i mogu vam reći  da je četverovez  kako smo ga mi zvalito po meni najsigurniji način vezivanja. Dva sidra u moru i dva konopa na obalu. U protivnom ste primorani baci ti samo jedno sidro a onda imate veliki problem. Morskom strujom ili vjetrom takva se jahta okreće oko svoje osi, to znači da se ona i sve šta je vezano za nju okreću i stvaraju dodatni problem jer konstantno mijenja položaj pa je za plovidbu drugih plovila veća ugroženost jer kad ste je jednom prošli, a kasnije se vraćate naza,d očekujete da je ta jahta tamo di ste je vidjeli prvi put, a ne daj Bože da vam u povratku sunce udara ravno u vas a vi mislite da je ta jahta još uvijek tamo. A opet, kapetan može reći da ima tehničkih problema pa je radi sigurnosti vezana tako - pojašnjava Kristian.

- Budemo li se bunili, oni će otići npr. u Grčku, di vam je na raspolaganju 3 tisuće i više otoka gdje ste praktički sami na otoku i možete zauzeti cijelu plažu za vas.

A ako mislite da nemamo koristi, od njih sam osobno odlazio u nabavu hrane i ostale potrepštine, a račun svih tjedan dana u marketu nije bio manji od 5.000 €, a da ne spominjem kad gostu izađu i odu u restoran ili recimo takva jahta od 60 m natoči 100.000 litara goriva ili ima neki popravak - kazuje nam ovaj skiper i poentira na konkretnom primjeru:

- Godišnji troškovi jahte dužine 40 m su od od 1.5- 2 milijuna € , pa sad vi vidite hoće li one biti privezate u hrvatskoj?

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Smije li jahta privezivati sredstva za zabavu na ovakav način i koliko daleko od obale mora biti plovilo nakon što se priveže?
Više nautičara nam je ovog ljeta postavilo neko od ova dva pitanja iz naslova. U prvom slučaju jahta iza sebe naniže sredstva za zabavu, neka na napuhavanje, druga na nekakav pogon. U drugom slučaju plovilo u nekoj uvali baci sidro, a s druge strane se priveže dugačkim konopom za kopno.
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.