4 min. čitanja

Pregledana oštećenja pokazuju da je Cavtaćanin gliserom u mraku pokušao proći ispod usidrenog katamarana

Pregledana oštećenja pokazuju da je Cavtaćanin gliserom u mraku pokušao proći ispod usidrenog katamarana
Foto: Ahmet Kalajdžić / Dubrovački vjesnik

Gotovo tri dana nakon pomorske nesreće u akvatoriju cavtatske uvale Tiha, kad je upravljajući svojim plovilom, oko 21 sat ozlijeđen mještanin Cavtata, nema službenih podataka o tome što se doista dogodilo tu noć.

Postoji mogućnost da je ”skiper u mraku zakačio sidreno uže katamarana usidrenog u uvali, iako nije isključeno ni to da je u mraku došlo do izravnog kontakta s tim plovilom”, piše Dubrovački vjesnik.

Iz PU dubrovačko-neretvanske su novinare Dubrovačkog vjesnika za odgovor uputili Lučkoj kapetaniji Dubrovnik, a njihovi nadležni iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH još se nisu službeno očitovali o dosad utvrđenim činjenicama ove nesvakidašnje nesreće.

- U međuvremenu smo nastavili istraživati slučaj pun nepoznanica. Isprva su nas neki Cavtaćani uvjeravali kako je skiper ozlijeđen zbog provlačenja ispod užeta, ali smo se uvjerili da je priča još bizarnija. Naime, neslužbeno smo doznali kako se u subotu navečer, u mraku uvale Tiha skiper u gliseru, iz još nepoznatih razloga, provlačio, ne ispod konopa, nego između trupova katamarana! Ipak, brod ”Danče” dubrovačke Lučke kapetanije stigao je na vrijeme i ozlijeđeni je skiper prebačen u Opću bolnicu Dubrovnik gdje mu je pružena pomoć. Njegovo zdravstveno stanje nije nam poznato - navodi Dubrovački vjesnik.

Sudar glisera i katamarana u Cavtatu
U cavtatskoj Uvali Tiha večeras su se sudarili gliser cavtatske registracije i katamaran. Gliser je udario u usidren katamaran Britanskih Djevičanskih Otoka, potvrdili su iz policije, javlja DUlist. Osoba sa glisera zatražila je pomoć. Na mjesto nesreće stigli su brod dubrovačke Lučke ka…

Ozlijeđeni je srećom, zadobio samo lakše ozljede te je, navodno, pušten na kućnu njegu. Prema pouzdanim izvorima, gliser se trenutačno nalazi na vezu u istoj cavtatskoj uvali. Kao dokaz je Dubrovački vjesnik od čitatelja dobio i fotografije oštećenog glisera s kojim se skiper, kako tvrdi čitatelj, iz nepoznatih razloga pokušao provući između trupova katamarana. No, nitko se nije javljao na telefon taxi-boat servicea ispisanog na boku glisera. Dapače, signal koji se čuo upućivao je na to kako je taj broj telefona- isključen!?

Izvor uvjerava kako je dio sudionika incidenta već dao iskaze u istrazi koju je pokrenula nadležna Lučka kapetanija, ali da odgovori Pomorske policije i Ministarstva mora ne stižu jer iskaz još nije dao i ozlijeđeni sudionik incidenta. Navodno, treba ga dati u roku od osam dana te da će to učiniti u nazočnosti odvjetnika.

U noći s 9. na 10. rujna u uvali Tiha na sidru su se nalazili katamaran Amity i jahta Silvia, ali kolege nisu uspjeli doznati koliko je točno visoko nadvođe dvotrupca pod zastavom Britanskih Djevičanskih otoka. Taj se dvadeset godina stari dvotrupac, dug 23 i širok 8 metara, trenutačno nalazi u akvatoriji Tivta u Bokokotorskom zaljevu, najvjerojatnije u marini Porto Montenegro.

Pokušavajući tijekom istrage doznati nešto više od samih pomoraca, dio ih je ukazao kako pomorski propisi zabranjuju glisiranje na udaljenosti 300 metara od obale te vožnju na motorni pogon 150 metara od obale i 50 metara od ograđenog kupališta, dok je upravljanje plovilom nužno uz pomoć vesala ako su ljudi u moru.

Foto: Ahmet Kalajdžić / Dubrovački vjesnik

Ne ulazeći u osobne podatke o kome je riječ, jedan od časnika putničkog katamarana s državne brzobrodske linije broj 9808 Lastovo-Korčula-Dubrovnik incidentu je ”na prvu”, lakonski komentirao:-Katamaranu, sigurno, nije ništa, ali je skiper …!

Najkonkretniji je bio Ivo Svetac, iskusni umirovljeni kapetan i bivši zapovjednik više vrsta putničkih plovila, a duže vrijeme i katamarana Nona Ana. Pristao je komentirati činjenicu da je netko uopće pokušao gliserom proći ispod trupa katamarana:

– To nije normalno i graniči s ludilom! Osobno ne vjerujem da je netko noću išao baš ispod trupa, više vjerujem da je to bilo slučajno, da nije pazio nego je brod u onom mraku u zadnji tren uočio. I više mu nije bilo natrag! Inače, ići ispod broda je kao da ideš protiv sebe. Takve se slučajnosti događaju iz nepažnje i ako se ne obada – bez dvojbi ističe kapetan Svetac te o uvjetima koji se moraju ispuniti pri sidrenju potvrđuje kako plovilo bez dozvole Kapetanije ili Pomorske policije ne smije biti vezano užetom s kopnom. Pojasnio je i kako katamaran na sidru mora biti obilježen:

– Bez obzira je li na sidru, katamaran se tretira kao ploveći objekt i gore mora biti obilježen s crnom kuglom gore (s upaljenim crvenim svjetlom) što znači da mu je sidro u moru. Inače, brod kad noću plovi s desne strane trupa gori zeleno, a s lijeve crveno svjetlo, a kad je na sidru svjetlo na jarbolu mora biti vidljivo u cijelom krugu, odnosno sa svih strana – rekao je Svetac za Dubrovački vjesnik koji drži da se na moru, zapravo, događa tako malo incidenata u odnosu na to kako se ljudi ponašaju i koliko ne paze: – Nije isto biti na putu i na moru!

Ahmet Kalajdžić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.