3 min. čitanja

FOTO Nemarni vlasnik ostavio jedrilicu: "Godinama usidrena kod Milne, odolijevala je, ali je posljednja bura bacila u plićak"

FOTO Nemarni vlasnik ostavio jedrilicu: "Godinama usidrena kod Milne, odolijevala je, ali je posljednja bura bacila u plićak"
Foto: Ivica Matulić

MILNA - Jedrilica koja je već godinama usidrena u Milni na predjelu Borić, odolijevala je svim vjetrovima, ali posljednja jaka bura bacila je u plićak. Brodica je obrasla ispod površine i vidljivo neodržavana.

- Vjerojatno je popustilo sidro i nemarnost vlasnika da bolje osigura brod. Ovako će se na siki probiti i potonuti na ulazu u luku Milna - upozorava autor ovih fotografija Ivica Matulić.

Na lantini broda piše "Astarea Yachting", no iz te charter tvrtke doznajemo da brod odavno nije njihov:

- Još prije korone, dakle prije nekih 6 godina vlasnik je izvadio iz chartera i upravlja s njom sam. Mi nemamo ništa s njim jer je naš poslovni odnos tada završio. Upozoravali smo ga i on ne reagira. Od tad taj brod plovi i pluta i iskreno nam ga je žao. Svaki brod ima dušu i svaki brod treba spasiti dok god se može spasiti - ispričao je za Morski HR Toni Bezeljak, vlasnik tvrtke Astarea Yachting.

Brod izbrisan iz registra

Broda nema u Registru brodova, pa se pretpostavlja da je izbrisan, a to se može dogoditi u nekoliko sljedećih razloga:

  • Po službenoj dužnosti, ako je brod propao ili se pretpostavlja da je propao.
  • Ako brod prestane udovoljavati uvjetima za upis u registar propisanim Pomorskim zakonikom.
  • Na zahtjev vlasnika broda, ako se ne radi o obveznom brisanju.
  • Ako Ministarstvo iznimno dopusti rješenjem brisanje broda.
  • Također, brodice se brišu ako vlasnici ne podmire naknade za korištenje pomorskog dobra i svjetlarine u određenom vremenskom roku (najmanje dvije godine neplaćanja naknada u praksi).

Vlasnik je obavezan u roku od 15 dana prijaviti lučkoj kapetaniji okolnosti koje uzrokuju brisanje broda iz registra. Ako je na brod osnovana hipoteka, brisanje se obavlja nakon isteka roka od tri mjeseca od dostave obavijesti hipotekarnim vjerovnicima ili odmah uz njihovu suglasnost.

Ukratko, brodovi se brišu iz registra kada su uništeni, ne ispunjavaju uvjete za upis, zbog neplaćenih naknada ili na zahtjev vlasnika, uz postupke i rokove propisane zakonima i pravilnicima Republike Hrvatske.

I za kraj, ovdje se postavlja jedno logično pitanje: kako takav jedan brod može biti privezan na ulazu u luku Milna toliko godina, a da ga ne primijete djelatnici Lučke kapetanije i ne nalože njeno uklanjanje? Odgovor je vjerojatno jednako tako hipotetski, kao i pitanje - jer živimo u Hrvatskoj!

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.