SPLIT - Splitska Lučka uprava je u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija prijavila 50 milijuna eura vrijedan projekt "Rekonstrukcija i proširenje Sjeverne luke" na natječaj za EU fondove.
Projektom Rekonstrukcija i proširenje Sjeverne luke na području Vranjičko-solinskog bazena pod upravom Lučke uprave Split odgovorit će se na porast prometa na optimalan način tako što će se omogućiti prebacivanje teretnih kamiona za opskrbu otoka na novoizgrađenu infrastrukturu u Vranjičko-solinskom bazenu na području Stinice.
Prijavljivanje na EU fondove potvrdio je i ravnatelj Lučke uprave, Vice Mihanović:
- Trenutno pripremamo dokumentaciju za odabir izvođača radova te nadzor i uskoro očekujemo da ćemo krenuti sa prethodnim savjetovanjem - ispričao je ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović i dodao kako vjeruje u uspjeh, poput prethodnih projekata ribarske luke Brižine, ali i drugih projekata poput lučkog terminala i Resnika koji se, kako kaže, radi.
Unaprjeđenje infrastrukture postići će se proširenjem Luke Split u Vranjičko-solinskom bazenu gdje će se proširiti operativna obala sa ukupno sedam vezova od čega šest za ro-ro brodove i alternativnim opcijama korištenja vezova. Projektom će se smanjiti zagušenje unutar bazena Gradska luka i u centru grada Splita.
Na taj će se način smanjiti protok sadašnjeg i potencijalnog prometa prema Bazenu Gradska luka i iz bazena Gradska luka luke Split za više od trećinu i tako osloboditi bazen Gradska luka u centru grada Splita isključivo za putnički promet dok će se teret iz bazena Gradska luka premjestiti u teretni Vranjičko-solinski bazen.
Ubrzat će se protok prometa osobnih vozila prema bazenu Gradska luka, te smanjiti prosječno čekanja osobnih vozila na ukrcaj i iskrcaj, te prometno rasteretiti središte Splita.
Vrijeme putovanja i vrijeme prosječnog čekanja za kamione smanjit će se s obzirom na manje radnih sati motora i manja potrošnja goriva, te sukladno tome smanjenje onečišćenja zraka i smanjenje emisije buke. Više će se goriva uštediti kad kamioni ne budu išli kroz središte Splita nego što se dodatno potroši duljim plovnim putem do Vranjičko-solinskog bazena. Smanjenjem emisije stakleničkih plinova dat će se znatan doprinos zaštiti okoliša i borbi protiv klimatskih promjena.
Dakle, aktivnosti projekta omogućit će i ostvarenje ciljeva projekta, a to su promicanje i poticanje održivijeg i učinkovitijeg teretnog i putničkog obalnog linijskog prometa luke Split.
U ovom slučaju teretni promet se iz putničkog bazena Gradska luka prebacuje u teretni Vranjičko-solinski bazen, te se dodatno definira funkcionalna specijalizacija pojedinih lučkih bazena. Projekt je uvršten u popis Strateških projekata Republike Hrvatske od strane Vlade Republike Hrvatske.
D.G.



© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev