2 min. čitanja

DOZNAJEMO: U Jadrolinijin trajekt prodrlo more – Umjesto u tursko rezalište, ide na domaće krpanje

DOZNAJEMO: U Jadrolinijin trajekt prodrlo more – Umjesto u tursko rezalište, ide na domaće krpanje
Foto: Damir Jerkov

Trajekt Lubenice, koji je krenuo na svoju posljednju plovidbu put turskog rezališta, neočekivano je preusmjeren u remontno brodogradilište Viktor Lenac. Ali ne kako bi ga obnovili i ponovno stavili u funkciju, već zbog rupe u trupu kroz koju je počelo prodirati more.

U Jadroliniji zasad nemaju informacija o stanju broda, no neslužbeno doznajemo da se dogodila greška pri “krpanju trajekta” zbog čega je more počelo ulaziti u njega. Doznajemo da ni posadi koja ispraća Lubenice na njegovu posljednju plovidbu nije lako – zbog stanja u kojem se nalazi ovaj gotovo 40 godina star trajekt, boje se izlaska na otvoreno more pa čak i goreg scenarija.

Foto: Damir Jerkov

Brod je jutros iz Gruža trebao put Turske, no zbog puštanja mora preusmjeren je sjevernije, odnosno u remontno brodogradilište Viktor Lenac. Od djelatnika Jadrolinije neslužbeno doznajemo kako će brod večeras prenoćiti u Zadru, a put Lenca kreće sutra ujutro.

Nakon što ga tamo ponovno zakrpaju, trajekt bi konačno trebao krenuti u rezalište u tursku Aliagu. Tamo je inače poslana i Jadrolinijina legendarna Liburnija.

Foto: Ostaci Liburnije u rezalištu u Alagi/Facebook

Trajekt Lubenice izgrađen je 1983. godine u Japanu, a 1998. godine kupuje ga Jadrolinija. Do nedavno je plovio na ruti Prapratno – Sobra, gdje ga je zamijenio “njegov vršnjak” trajekt Valun, a s kojim su Mljećani ovo ljeto također imali velikih problema.

Naime, krajem lipnja ove godine stanovnici otoka Mljeta ostali su više od polovice dana odsječeni od kopna jer je u Valun također počelo prodirati more zbog rupe u trupu. Iz Jadrolinije su nam tada rekli da planiraju obnovu flote, ali rabljenim brodovima odnosno brodovima koji odgovaraju linijama koje Jadrolinija održava, što uključuje specifičnost luka i potražnju pojedinih linija.

No s obzirom da je Vlada nedavno amenovala financijsku injekciju od 50-ak milijuna kuna za održanje likvidnosti najvećeg domaćeg brodara, teško se oteti dojmu da će obnova flote pratiti svjetski trend ulaganja u “zelenije pomorstvo” i brodove koji odgovaraju, kako bi se reklo, 21. stoljeću.

K.B.

PROČITAJTE JOŠ:

ZBOGOM, “LUBENICE”! Posljednja stanica prije rezališta, dubrovačka luka Gruž
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.