>
  2 min. čitanja

SVE ZBOG ŠUPLJEG TRAJEKTA Pola dana Mljećani bili odsječeni od najbližeg kopna, jer je u trajekt nadiralo more

SVE ZBOG ŠUPLJEG TRAJEKTA Pola dana Mljećani bili odsječeni od najbližeg kopna, jer je u trajekt nadiralo more
Photo: Facebook/Ratko Ojdanić

Krajem lipnja Mljećanima se naglo smračilo kada je zbog nadiranja vode u 40 godina star trajekt došlo do prekida trajektne linije Prapratno – Sobra. Više od polovice dana stanovnici Mljeta nisu mogli na najbliže kopno.

Koliko su Jadrolinijini trajekti stari, jesu li sigurni za prijevoz ljudi i koliko često su na remontu – pitanja su koja smo postavili upravi Jadrolinije nakon što su nam se požalili čitatelji s otoka Mljeta koji su krajem lipnja ostali odsječeni od Pelješca nakon što je zakazala njihova najbliža veza s kopnom.

Foto: Boris Kačan

Incident se dogodio 30. lipnja, usred radnog tjedna, u prijepodnevnim satima u pristaništu Prapratno/Pelješac, gdje je zbog nadiranja mora u 40 godina stari trajekt Valun, došlo do blokade trajektnog prometa između Mljeta i kopna.

Mlječani tvrde da je na trajektu nastala rupa zbog gnjileži željeza što je uzrokovalo prodiranje mora u brod. Žale se da do 14 sati nije bilo trajektne veze Mljet-kopno jer se Valun nije mogao maknuti s veza kako se rupa ne bi proširila. U zamjenu je kasnije “uskočio” trajekt Krk iz 2014. godine, koji je bio u blizini, točnije na gradilištu Pelješkog mosta gdje služi za teretni prijevoz.

Odmah smo kontaktirali Jadroliniju, iz koje nam je rečeno kako oni svoje brodove redovito održavaju na godišnjim remontima u hrvatskim brodogradilištima te da brodovi prolaze stroge kontrole Hrvatskog registra brodova i kao takvi zadovoljavaju međunarodne ekološke standarde. Ističu i kako su pri raspisivanju koncesijskih natječaja za pojedinu liniju na jadranskoj obali među uvjetima propisane i karakteristike brodova, a upravo su brodovi Jadrolinije, kažu nam iz nacionalnog brodara, dobili sve natječaje na liberaliziranom EU tržištu.

Za Morski HR su rekli da u zadnje četiri godine intenzivno obnavljaju flotu kojoj su priključili pet novih brodova.

– Zamjena postojećih brodova u floti počela je od najstarijih te je u planu sustavan nastavak ulaganja sukladno prilikama na tržištu, financijskim prilikama i prioritetima potreba. Pri nabavci novih brodova redovito pratimo tržište rabljenih brodova te tražimo najbolju priliku kako bismo pronašli brod koji odgovara linijama koje Jadrolinija održava, uključujući specifičnosti luka i tražene kapacitete na pojedinoj liniji – priopćili su nam iz Jadrolinije.

Što se tiče slučaja Mljeta, iz Jadrolinije tvrde da isplovljavanje/pomicanje  Valuna nije bilo moguće prije pregleda od strane Hrvatskog registra brodova, odnosno dopuštenja Lučke kapetanije Dubrovnik.

– Bez pomicanja broda s pristaništa, trajekt Krk ne bi bio u mogućnosti pristati u Prapratnom, iako je isti bio spreman na preuzimanje linije od jutra. Svim putnicima ovim se ovim putem ispričavamo na neugodnostima prouzročenim kašnjenjem linije – poručili su iz Jadrolinije.

Zašto nacionalni brodar nabavlja rabljene brodove za prijevoz putnika umjesto da u domaćim brodogradilištima izgrade nove brodove za tu svrhu, pitanje je čiji odgovor ćemo morati potražiti kod vlasnika Jadrolinije – a to je Vlada RH.

Kristina Bokanić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.