Riječ je o prvom uvođenju ovakvog vlaka u redovni prigradski promet na ovom području.
Baterijski vlak proizveden je u sklopu projekta „Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu“, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a. Vlak je u promet pušten 29. rujna 2025. te je povremeno prometovao na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica radi ispitivanja punionica, dok se od 15. prosinca uvodi u redovni promet na splitskoj relaciji.
Uvođenjem ovog vlaka nadaju se odgovorni povećanju energetske učinkovitosti prometnog sustava te smanjenju buke i emisija stakleničkih plinova iz prometa.
Baterijski vlak je dvodijelna niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenima osobama s invaliditetom. Cijeli putnički prostor je pod videonadzorom, putnicima su na raspolaganju monitori za prikaz videosadržaja, vizualne i audionajave kolodvora i stajališta te besplatan pristup internetu (WiFi). Vlak ima 113 sjedećih mjesta, a moguće je funkcionalno spajanje s niskopodnim vlakovima nove generacije radi povećanja kapaciteta. Maksimalna brzina iznosi do 120 km/h, a njegove se pogonske baterije pune isključivo na punionicama. Punjenje traje do 30 minuta.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev