3 min. čitanja

ZAŠTO SU IZ LUKE ZADAR ISTJERANI KINEZI? Obećali graditi spremnike i skladišta, u stvarnosti ostvarili tek trećinu obećanog

ZAŠTO SU IZ LUKE ZADAR ISTJERANI KINEZI? Obećali graditi spremnike i skladišta, u stvarnosti ostvarili tek trećinu obećanog
Foto: Luka Zadar

ZADAR - Lučka uprava Zadar odlučila je raskinuti ugovor s kineskom tvrtkom, koncesionarom u teretnom dijelu luke Gaženica jer nije ispunio ugovorene obveze, ponajprije investicijske. I dok koncesionaru teče otkazni rok, lučki radnici se pitaju što će biti s njihovim radnim mjestima.  

Velikih je planova bilo za teretni dio luke Gaženica.

- Da će graditi spremnike za tekuće terete, to je bila ambicija, isto tako da će renovirati postojeća skladišta i naravno da će uložiti jedan dio i u opremu - izjavio je za HRT Željko Knežević, direktor Lučke uprave Zadar.

Većina toga nije realizirana. U ugovoru je stajao jedan iznos, u stvarnosti je bio drugi.

- Nekih 28 i pola milijuna eura, od toga ukupno je uloženo deset i pola milijuna. Od deset i pola milijuna, nekih sedam i pola je investicija koncesionara koji je došao na područje 2018. godine - dodao je Knežević.

Koncesionar zasad nema komentara za javnost. Lučka uprava slala im je pisma upozorenja, o čemu svjedoče i zaposlenici tvrtke Luka Zadar. 

- Radnici se nadaju, kao i svi mi ostali se nadamo, da će doći koncesionar koji će ispunjavati uvjete i koji će pokrenuti malo ozbiljnije i jače poslove i da će ispunjavati ono što je obećao. Samim time se nadamo da će preuzeti sve radnike - kazao je Nikola Tuta, sindikalni predstavnik radnika Luke Zadar d.d..

Protiv raskida ugovora nije moguća žalba

Iz resornog ministarstva kažu kako protiv ovakve odluke nije moguća žalba. Ugovor je raskinut prošlog tjedna, ali koncesionar može pokrenuti upravni spor u Splitu.

- Lučka uprava Zadar izrađuje potrebne analize i studije koje prethode raspisu novog natječaja za koncesionara te određivanju nove početne koncesijske naknade, stoji u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ona bi trebala biti i višestruko veća od dosadašnjih 70 tisuća eura godišnje. Ne zna se još tko će je plaćati, ali svi znaju što od budućeg koncesionara očekuju.

- Da novi koncesionar na osnovu nove gospodarske studije ispuni sve ono što je obećano. Da preuzme radnike, djelatnike, koji će nastaviti posao. Svima nama je u interesu da se u luci Gaženica ostvaruju viši tereti, da se ostvare ulaganja, te i da sama koncesijska naknada za državu bude veća - rekao je Josip Bilaver, zadarski župan.

- Mi priželjkujemo od svih zainteresiranih budućih koncesionara da upravo naglasak stave na razvoj, u gospodarskom smislu. Naravno da dolazak rekonstrukcijske željeznice će tome apsolutno doprinijeti - naveo je Darko Kasap. predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar.

Za provedbu natječaja i odabir novog koncesionara Lučka uprava Zadar ima pet mjeseci.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

ZADRANI POTJERALI KINEZE Lučka uprava Zadar objavila: Luka Zadar d.d. ima 150 dana da napusti Gaženicu!
Iz Lučke uprave Zadar poslali su I službeno priopćenje povodom raskida koncesije s tvrtkom Luka Zadar d.d., kojom je ovo dioničko društvo od 2002. godine imalo pravo upravljati i obavljati lučke djelatnosti na području teretne luke Gaženica. Luka Zadar d.d. je kao i prethodne godine, 2024.
LUKA ZADAR MORA HITNO ISELITI IZ GAŽENICE Lučka uprava raskinula milijunsku koncesiju!
Lučka uprava Zadar raskinula je milijunsku koncesiju s tvrtkom Luka Zadar d.d., doznaje Zadarski list. Koncesija je raskinuta zbog neispunjenja glavnog ugovora i nedostatnih ulaganja, a Luka Zadar mora napustiti prostor Gaženice. Iz Lučke uprave Zadar najavili su kako će iza podne o navedenom prekidu koncesije putem
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.