2 min. čitanja

Zaplovio stari Jadrolinijin trajekt i to u Sloveniji!

Zaplovio stari Jadrolinijin trajekt i to u Sloveniji!
Foto: Klemen Perič

Prije dva mjeseca pisali smo o Slovencu koji, iako živi debelo na kontinentu, točnije u malom selu pored Kranja u Sloveniji, obožava brodove, a veliki je ljubitelj maketa, koje i sam izrađuje. Klemen Perič je tako do sad izrađivao minijature zrakoplova, čamaca, brodova, pa čak i hidroglisera, za kojeg kaže da mu je bio najkompliciraniji! Sad je došao na red stari trajekt Jadrolinije Kačjak, za čiju izradu mu je trebalo oko pola godine.

– Razlog je što sam puno plovio njime i za njega me vežu lijepe uspomene. I moram reći da sam samo za trajekt Sveti Marin dobio nacrte, dok je sve ostalo od mog modelnog brodarstva rađeno isključivo po starim slikama ili ono što se pronađe na internetu. Kako kažu Ameri: “It’s a hard way”, a drugog nema – priča nam Klemen Perič.

Foto: Klemen Perič

– Poslao sam i poruku Jadroliniji ako imaju kakve slike ovih trajekta – desantnog splava sasvim izbliza, da mi olakšaju oko detalja, ali do sad nisam od njih dobio nikakvog odgovora ni fotografija – kaže Perič, koji je unatoč tome priveo kraju još jednu sasvim funkcionalnu maketu, koja plovi, kao i pravi trajekt. Ipak, sklon je perfekcionizmu, pa nam dodaje da trajekt još nije u potpunosti gotov; treba još neke detalje riješiti.

A prema knjizi “Jadrolinija – Prvih 70 godina, brodovi i sudbine”, autora Marijana Žuvića, Kačjak je bio motorni trajekt male obalne plovidbe izgrađen u pulskom Uljaniku 1954. godine za Jugoslavensku ratnu mornaricu, pod imenom PDS 707.

Foto: Jadrolinija

Jadrolinija ga za svoje potrebe kupuje 1970. godine i uvrštava u svoju flotu pod imenom Kačjak. Rekonstruiran je 1981. godine i produljen s 22 na 33 metra za kapacitet od 30 vozila.

Foto: Klemen Perič

U Domovinskom ratu Kačjak je 25. veljače 1993. godine pogođen i teško oštećen topničkom paljbom pobunjenih Srba, dok se nalazio u Maslenici. Uz pomoć postrojbi Hrvatske vojske, izvučen je iz Maslenice i dotegljen u Punat, na otoku Krku.

Svoj život je završio godinu poslije, kad je prodan i izrezan u Puntu.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Slovenac zaljubljen u trajekte i hidrokrilce gradi genijalne makete i sve plove na vlastiti pogon!
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.