2 min. čitanja

Više od 70 posto lososa na tržištu uzgaja se na farmama - Taj nije uobičajene ružičasto crvenkaste boje

Više od 70 posto lososa na tržištu uzgaja se na farmama - Taj nije uobičajene ružičasto crvenkaste boje
Foto: Pixabay

Što ljudi ustvari gledaju kad kupuju losos? Ponekad veličinu, ponekad omjer masnoće, ponekad način obrade. Ali uvijek, baš uvijek gledaju boju. Točno određenu, preciznu narančasto-crveno-ružičastu boju lososa. Što tamniju narančasto-crveno-ružičastu, prema istraživanjima tržišta. Problem je, međutim, u tome, što losos uzgojen na farmama, a koji čini više od 70 posto tržišta, nema veze s tom bojom.

Narančasta boja karakteristična je za divlji losos. Uzgojeni losos prirodno je siv. Kupujemo sive brancine i orade, ali tko bi kupio sivi losos? Zato proizvođači uzgojene losose farbaju. Najčešće koriste astaksantin. Bezopasni crveno-narančasti spoj prisutan recimo u oklopima škampa.

Lososi na farmama jedu sve što im se baci u bazene. Prema portalu Quartz, koji je istražio ovu praksu, lososi se na farmama hrane uglavnom kašama od ribljeg ulja i ribe poput haringe ili inćuna, kukuruznog glutena, mljevenog perja (minerali), soje, pileće masti i genetski modificiranih kvasaca. Kaše se formiraju u kuglice kojima se dodaje i astaksantin. U boljem slučaju prirodan, u većini slučajeva sintetiziran u laboratoriju, piše Kult Plave Kamenice.

Uzgajivači mogu čak birati nijanse boje lososa

Biznis bojanja lososa toliko je razvijen da uzgajivači mogu birati nijanse. Tvrtka DSM nudi  SalmoFan, registar nijansi boja lososa sličan onima koje koriste dizajneri namještaja i odjeće. SalmoFan služi uzgajivačima da kontroliraju imaju li njihovi lososi željenu nijansu.

Boja lososa toliko je važna tržištu da kupovina pigmenata čine najveći trošak u prehrani riba, oko 20 posto, piše Quartz. Ali kao što smo rekli, nitko ne bi kupio sivi losos ni da ima najidealniji omjer cijene i kvalitete, pa je za uzgajivače taj trošak neizbježan. Bojanje lososa nije opasno ali jest svojevrsna prevara, kao bojanje zelenih maslina u crne.

Većina crnih maslina u supermarketima su lažnjaci - Prave crne masline nemaju doslovno crnu boju
Crne masline na pizzama, u sendvičima ili one koje kupujete u supermarketima, trebale bi biti potpuno zrele zelene masline određenih stolnih sorti. No, kako upozorava talijanski startup Prevenzione a Tavola, posvećen informiranju i zaštiti prava kupaca, velika većina crnih maslina koje nalazimo na t…

Što napraviti? Za početak, obožavatelji lososa koji se kunu da im je najvažnija kvaliteta i prirodnost trebali bi pristati kupovati losos sive boje. Uzgajivačima bi smanjili troškove, to bi potencijalno smanjilo cijene i najbolji losos iz uzgoja bi bio dostupniji i svakako prirodniji. Onda bi se svi zajedno trebali pozabaviti stvarnim, zlonamjernim prevarama u industriji lososa, poput pumpanja lososa vodom, dodavanja kemikalija i hormona u hranu i slično, piše Kult Plave Kamenice.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.