Uprava Sueskog kanala nastavlja tražiti obnovu tranzita kroz svoj plovni put nakon kontinuiranog pada prihoda. Tijekom nedavnog sastanka s danskim veleposlanikom i izaslanstvom na visokoj razini, predsjednik uprave Sueskog kanala navodno je istaknuo dugu vezu s Maerkom i pozvao brodarsku tvrtku "da preuzme inicijativu za postupni nastavak ponovnog tranzita kroz Sueski kanal".
Prema izvješću sa sastanka, predsjednik Uprave Sueskog kanala, general-pukovnik Osama Rabie, naglasio je svoj ponos na blisku vezu između Uprave Sueskog kanala i Maerska. Navodno je također razgovarao o najnovijim događajima u regiji Crvenog mora, piše Maritime Executive.
Danski veleposlanik Lars Bo Møller navodno je prvi put posjetio nadležno tijelo kako bi razgovarao o budućim izgledima za suradnju. Prema izvješću, veleposlanik je nazvao povratak u Sueski kanal "neizbježnim", priznajući da je to temeljni ulaz za globalnu trgovinu.
Maersk je prvi put uputio svoja plovila da pauziraju svoje tranzite kroz tjesnac Bab al-Mandab 15. prosinca 2023., dan nakon incidenta koji je za dlaku promašio Maersk Gibraltar i još jednog napada na kontejnerski brod sljedećeg dana. S početkom međunarodne sigurnosne operacije, Maersk je nakratko nastavio neke tranzite, ali onda je 30. prosinca Maersk Hangzhou pogodio nepoznati objekt nakon prolaska kroz tjesnac Bab al-Mandab na putu od Singapura do Port Sueza u Egiptu. Tvrtka je također izvijestila da su se četiri čamca približila Maersk Hangzhouu i otvorila vatru u pokušaju ukrcaja na brod. Sigurnosni tim Maersk Hangzhoua, zajedno s helikopterom raspoređenim s obližnjeg mornaričkog broda, uspješno je osujetio pokušaj, ali nakon toga Maersk je naredio svim brodovima da se preusmjere oko Afrike.
Tvrtka je nastavila pratiti sigurnosnu situaciju, ali brodovi Maersk Line, Limited, koji posluju pod čarterom za prijevoz tereta američke vlade, i dalje su na meti Hutija. Tvrtka je potvrdila, na primjer, 9. srpnja 2024. da je Maersk Sentosa, kojom upravlja Maersk Line, Limited, izvijestila da je bila meta letećeg objekta u najsjevernijem dijelu Adenskog zaljeva.
Drugi prijevoznici nastavili su tranzit kroz Sueski kanal i Bab al-Mandeb. EUNAVFOR Aspides istaknuo je svoju misiju zaštite plovila, ali Maersk je rekao da će pričekati dok ne bude siguran u povećanu stabilnost u regiji.
Uprava Sueskog kanala bila je domaćin nekoliko sastanaka s predstavnicima velikih brodarskih tvrtki u nastojanju da obnovi tranzit kroz Sueski kanal. Međutim, s obzirom na to da su Huti u srpnju potopili dva broda i nedavno oštetili teretni brod u Adenskom zaljevu, glavni prijevoznici nastavili su odgađati povratak na rutu.
Podaci koje je ovog tjedna objavila Središnja banka Egipta o financijama zemlje pokazali su da su operacije Sueskog kanala uglavnom bile stabilne u prvoj polovici 2025. Prihodi su pali za samo 1,4 posto u odnosu na 2024., s ukupno 1,8 milijardi dolara između siječnja i lipnja. Međutim, za cijelu fiskalnu godinu 2024./2025. prihodi kanala pali su za 45.5 posto na 3.6 milijardi dolara. U izvješću se ističe pad neto tonaže od 55 posto na 482,8 milijuna tona i smanjenje tranzita od 38,5 posto na oko 12.400 plovila tijekom fiskalne godine 2024.-2025.
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev