U inicijativi Dajla smatramo da umjesto predložene luke otvorene za javni promet Dajla-Belveder treba planirati prirodnu plažu i komunalne vezove.
Uvala u kojoj se planira luka administrativno je podijeljena između naselja Karigador, na području općine Brtonigla-Verteneglio i Dajle na području grada Novigrada-Cittanova. Građani obje lokalne zajednice već se dugi niz godina na pravne načine protive planiranim zahvatima u uvali.
- Kako u planiranoj luci nije definiran broj vezova namijenjen stanovnicima, smatramo da nema jamstva da će stanovništvo dobiti vezove i da se oni neće komercijalizirati kao što sukomercijalizirani brojni vezovi u velikom broju postojećih luka u neposrednoj okolini uvale i na području iste lučke uprave. Također smo mišljenja da je prostorni obuhvat luke znatno veći i da se betonira znatno veća površina obale no što je to potrebno za planirani broj vezova - kažu iz Inicijative Dajla.
Tvrde kako je izgradnja luke Dajla-Belveder planirana je na izuzetno nepogodnom, plitkom, muljevitom i močvarnom području, koje je ujedno i arheološki te ekološki zaštićeno.
- Luka Dajla-Belveder jedna je od tri lokalne luke predviđene u istom zaljevu Dajla-Karigador, uz dodatnu lokalnu luku Karigador te županijsku luku za sportsku namjenu, koje zajedno predviđaju ukupno 300 morskih vezova. Iako se
nalaze u istoj uvali na nekoliko metara udaljenosti jedan od drugog, ti su projekti podijeljeni između različitih lokalnih nadležnosti i pravnih subjekata čime se izbjegava obveza provođenja kumulativne procjene utjecaja na okoliš propisana Zakonom o zaštiti okoliša. Ovako veliki broj vezova protivan je važećem Prostornom planu Istarske županije koji u uvali predviđa luku lokalnog značaja koja može imati do 200 vezova - nastavljaju iz Incijative.


Foto: Incijativa Dajla
Iz Inicijative Dajla posebno ističu jedan "nezgodan" moment - trenutno vođenu preliminarnu istragu Europske komisije. o mogućem kršenju prave Europske Unije
Osim toga, ističu kako je zaljev Dajla-Karigador dio zaštićenog područja Natura 2000 – “Akvatorij zapadne Istre”. (HR1000032), a utjecaj predloženih projekata na očuvanje divljih vrsta nije jasno utvrđen. Posebno iz Inicijative Dajla napominju da će se u slučaju utvrđivanja bilo kakvih nepravilnosti, dodijeljena sredstva za ovaj projekt morati vratiti u proračun EU i to na teret svih građana Republike Hrvatske, dok će šteta po okoliš i po kvalitetu života građana Dajle i njihovih gostiju biti nepopravljiva.
J.T.
PROČITAJTE JOŠ:

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev