2 min. čitanja

Trajekt prvi put pristao uz novu rampu u pristaništu Žigljen

Trajekt prvi put pristao uz novu rampu u pristaništu Žigljen
Foto: Ivo Palčić

ŽIGLJEN – Jadrolinijin trajekt Cres u četvrtak je u 11,30 sati, prvi put je pristao uz novoizgrađenu rampu u trajektnom pristaništu Žigljen. Bilo je to probno pristajanje, bez putnika, pred članovima Koordinacije koja prati tijek rekonstrukcije i nadogradnje pristaništa.

Vremenski uvjeti su bili idealni pa je bilo pravo zadovoljstvo gledati uplovljavanje trajekta, piše Pag – Naš otok.

Rekonstrukcija i nadogradnja trajektne luke Žigljen počela je u studenome 2020. godine. Svrha projekta je da se na pristanišnim punktovima omogući sigurnije pristajanje i sigurniji vez trajekata za vjetrovitijeg vremena, a produžit će se i rive, odnosno bočni privezi (bokobrani) da bi se omogućilo pristajanje trajekata dugih do 120 m. Sada ondje mogu biti privezani trajekti poput Cresa, dugački nešto manje od 90 m.

Radovi teku po predviđenom vremenskom planu

Nova rampa je znatno šira od postojećih i šuplja. Takva, zajedno s bočnim betonskim blokovima, znatno će smanjiti utjecaj mora (valova) za vjetrovitijeg vremena što će omogućiti trajektima sigurniji pristanak i privez pa neće morati putovati na dužu relaciju u Staru Novalju.

U Žigljenu se grade još dvije takve rampe i moram istaknuti da niti u jednom trenutku nije bilo prekida u redovnom trajektnom prometu iako radovi traju bez zastoja. Rok za izgradnju tih rampi je 4. kolovoza 2023. godine, a potom će biti izdana i uporabna dozvola, rekao je novinarima Igor Vidas, ravnatelj Lučke uprave Novalja.

Foto: Ivo Palčić

U konačnici, rekonstruirano i nadograđeno trajektno pristanište omogućit će minimalno čekanje vozila na ukrcaj i znatno smanjenje dosadašnjih gužvi.

Članovi Koordinacije, predstavnici izvođača radova, projektnog tima, nadzora i Lučke uprave Novalja, zadovoljnji što je sve proteklo u najboljem redu i što je rampa položila ispit. Rampa će biti u funkciji za mjesec dana, svakako prije početka nove turističke sezone.

Igor Vidas ističe da je ovo trenutno jedan od najvećih projekata pomorske infrastrukture na Jadranu.Dio je to velikog projekta modernizacije trajektne luke Žigljen. Prema prvotnom izračunu stajala je 74 400 000 kuna. Lučka uprava Novalja je u postupku javne nabave uspjela umanjiti taj iznos i uštedjeti cca. 20 milijuna kuna. Od ukupnog iznosa 85 posto će financirati Eurpska unija, a 15 posto Republika Hrvatska.

Ivo Palčić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.