2 min. čitanja

SVI POKUŠAJI ODSUKAVANJA BEZUSPJEŠNI: “Ako ovo danas ne uspije, morat ćemo isprazniti brod”

SVI POKUŠAJI ODSUKAVANJA BEZUSPJEŠNI: “Ako ovo danas ne uspije, morat ćemo isprazniti brod”
Foto: Maxar Technologies/ Satelitska snimka

Golemi teretnjak Ever Given nasukan je u Sueskom kanalu od utorka, blokirakjući promet na jednoj od najprometnijih svjetskih pomorskih ruta. Vlasnik dbroda je rekao da plovilo nije oštećeno i da će moći nastaviti plovidbu.

– U brod ne prodire more. Nema problema s njegovim kormilima i propelerima. Nakon što ponovno isplovi, trebao bi moći raditi. Od ovog trenutka nastavljamo s uklanjanjem mulja i pijeska u kojeg je zapeo, s dodatnim alatima za bageriranje – rekao je Yukito Higaki, predsjednik kompanije Shoei Kisen KK, koja je vlasnik broda.

– Ispričavamo se što smo blokirali promet i izazvali ogromne probleme i zabrinutost mnogim ljudima – dodao je još jednom.

Blokada je prouzročila veliku gužvu prometu s više od 200 brodova duž 120 nautičkih milja ili 193 kilometra dugog kanala, gte prouzročila velika kašnjenja u isporuci nafte i drugih proizvoda.

– Slušamo izvještaje prema kojima brodarske kompanije počinju skretati svoje brodove na put oko Rta dobre nade, što dodaje oko 5000 km na putovanje, u vremenu do 12 dana – rekao je za BBC Guy Platten, glavni tajnik Međunarodne brodarske komore.

https://twitter.com/HAccordingly/status/1375694929930911744?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1375694929930911744%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fpublish.twitter.com%2F%3Fquery%3Dhttps3A2F2Ftwitter.com2FHAccordingly2Fstatus2F1375694929930911744widget%3DTweet

Dodao je da je tajvanski brod prilično čvrsto nasukan te će njegovo odvajanje od obale trajati znatno dulje te će biti bitno kompliciranije nego što se u početku mislilo.

Svi raniji pokušaji odsukavanja su propali, a nizozemska tvrtka Smit Salvage potvrdila je da će do nedjelje stići “dva dodatna tegljača” za pomoć.

Posade su preko noći radile s velikim strojevima za bageriranje pod reflektorima, ali brod – veličine Empire State Buildinga u New Yorku – još nije pomaknuo s mjesta.

Foto: Maxar Technologies/ Satelitska snimka

Ako brod ne bude bilo i dalje mogće izvući tegljačem, primjenit će se drugo rješenje, olakšavanje tereta, uklanjanjem kontejnera, ispumpavanjem spremnika za vodu koji služe kao balast i jaružanjem oko pramca i krme.

Kad se brod slične veličine  CSCL Indian Ocean zaglavio 2016. godine u blizini luke Hamburg u Njemačkoj, trebalo mu je 12 tegljača i gotovo tjedan dana da ga se oslobodi.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Vlasnik broda se ispričao, a društvene mreže se sprdaju: “Brod prije nasukavanja nacrtao penis”
Kako je moglo doći do nasukavanja megabroda? Hrvatski kapetan je Sueskim kanalom prošao stotinjak puta
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.