3 min. čitanja

"Turizam 365" - Cjelogodišnji turizam umjesto sezonskog mentaliteta u kojem "jedva čekamo da gosti otiđu"

"Turizam 365" - Cjelogodišnji turizam umjesto sezonskog mentaliteta u kojem "jedva čekamo da gosti otiđu"
Foto: Pixabay/Ilustracija

Po brojkama za ovogodišnju ljetnu sezonu, gotovo je dostignuta rekordna 2019. Već se pripremaju aktivnosti za iduću turističku godinu. prije svega promotivne aktivnosti kako bi se zadržala pozicija Hrvatske na turističkom tržištu, najavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, koji je u Tuheljskim toplicama sudjelovao na međunarodnoj konferenciji "Turizam 365".

- U nekim dijelovima Hrvatske imamo cjelogodišnji turizam, postoje destinacije koje imaju raznoliku i kvalitetnu ponudu, a naš fokus je turistički promet koji je najintenzivniji u ljetnim mjesecima, ravnomjernije rasporediti tijekom kalendarske godine u što većem broju destinacija i ići u pravcu održivosti i ravnomjernije raspodjele turističkog prometa i na kontinentalni dio Hrvatske, to će biti fokus u sljedećoj strategiji održivog razvoja turizma - istaknuo je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Potvrdio je odlične rezultate u ovoj turističkoj godini, u kojoj je ostvaren broj noćenja na razini 97 posto onog ostvarenog u rekordnoj 2019., no naglašava da treba pričekati kraj ove godine i financijske rezultate koji će biti bolji u odnosu na 2019.

Na forumu je iznesen podatak da je dosadašnji prihod od turizma u 2022. 11,3 mlrd. eura.

Hrvatski turizam očekuje dobru postsezonu

Za listopad se pripremaju posebne pogodnosti za domaće goste.

- Krećemo s projektom Mjesec hrvatskog turizma koji će biti namijenjen prije svega domaćim turistima, gdje će cijeli listopad biti u znaku puno povoljnijih cijena koje će vjerujem biti dostupne i našim domaćim turistima, najavio je Staničić.

Do kraja rujna otvorit će se i natječaj za potpore domaćem turističkom sektoru u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti.

Staničić je naglasio važnost promocije na turističkom tržištu svega što Hrvatska može ponuditi u odnosu na konkurenciju u smislu održivosti i kvalitete, raznolikosti, brige za okoliš, brige za domicilno stanovništvo koje živi i bavi se turizmom, a upravo na ta pitanja odgovaralo se na spomenutoj konferenciji, koja je u Termama Tuhelj okupila 25 govornika te stotinjak sudionika.

- Imamo stvarno vrh europske politike. S nama su danas na sceni lideri Europske turističke komisije, Europskog parlamenta, nekoliko europskih ministara turizma. Imamo vrhunske govornike iz Hrvatske, Francuske, Engleske, Kanade, Amerike -  navela je organizatorica događanja Ivana Kolar.

Većina naših destinacija presporo izlazi iz okvira ljetne sezone

- Mi još uvijek u značajnoj mjeri živimo u onom sezonskom turističkom mentalitetu, jedva čekamo da gosti otiđu i da se možemo odmarati preko zime - upozorio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

Jedan od govornika je bio i István Ujhelyi, potpredsjednik Odbora za promet i turizam u Europskom parlamentu, koji je mišljenja da je nakon COVID krize nužan i jači europski lobi za turističku industriju.

- Trebamo vrlo jak mehanizam kriznog menadžmenta na razini Europe, što znači da trebamo novac da podupremo turističku industriju. U Hrvatskoj je tisuće ljudi koji rade u privatnom sektoru i oni također trebaju našu potporu u krizi, ekonomskoj ili, primjerice, COVID krizi, stoga trebamo neku vrstu budžeta za turizam na europskoj razini - istaknuo je Ujhelyi, dodajući da se mora misliti na budućnost, ali i činjenicu da osim u ljeto, treba privlačiti goste cijelu godinu.

Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva u Ministarstvu turizma i sporta, koji je u Tuheljske Toplice stigao umjesto najavljene ministrice Nikoline Brnjac, također je naglasio nužnost produljenja turističke sezone.

- Želimo produljiti turističku sezonu, da Hrvatska jednog dana postane turistička destinacija 365. To nije sigurno nešto što će se dogoditi u godinu dvije, to je proces koji zahtijeva doista interdisciplinarni pristup kako Hrvatsku učiniti turističkom destinacijom koja nije isključivo ljetna - naveo je Pende.

Po riječima Gorana Đurovića, crnogorskog ministra turizma, Crna Gora je ostvarila odlične rezultate u ovoj sezoni i predsezoni, a dobri rezultati nastavljaju se i dalje. Mišljenja je da Crna Gora i Hrvatska mogu jako veliki potencijal za još boljom suradnjom u turizmu.

- Razmatramo da ubrzamo prolaz na našim graničnim prijelazima, jer mislim da je to značajno kako za Crnu Goru tako i za dubrovačku regiju. S druge strane, treba razmišljati o tome da kreiramo neku zajedničku ponudu za određena tržišta -  istaknuo je Đurović, prenosi HRT.

Hina

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.