5 min. čitanja

Što se to događa s teleoperaterima na otocima? Planiraju ukinuti internet i fiksnu liniju na Srakanama!

Što se to događa s teleoperaterima na otocima? Planiraju ukinuti internet i fiksnu liniju na Srakanama!
Foto: Boris Kačan

Nakon što su stanovnici otoka Koločepa, dijela Lopuda i dubrovačkog primorja ostali bez interneta i signala za mobitel 10-ak dana, točnije sve do trenutka kad je Morski HR objavio članak o tome, pa se teleoperater A1 ispričao, slična priča stiže sa sjevernog Jadrana, točnije s otočja Srakane.

- HT nam je prije mjesec dana počeo slati obavijesti da nam više ne može pružati dosadašnje usluge te da do 20. listopada imamo rok za prelazak na mobilnu mrežu - ispričao je Novom listu mještanin Dubravko Balenović.

Hrvatski Telekom (HT) u posljednjih je mjesec dana u nekoliko navrata stanovnicima otočića Vele Srakane u cresko-lošinjskom arhipelagu najavljivao isključivanje fiksne telefonske i internetske mreže, nudeći im u zamjenu pakete pretplate za mobilne telefone i internet s minimalnom količinom uključenog internetskog prometa, što je ogorčilo otočane koji smatraju da se na taj način dodatno ugrožava njihov ionako težak opstanak na otoku.

Nakon našeg novinarskog upita o isključivanju telefona i interneta na otoku sa svega pet prijavljenih stanovnika, što bi imalo izuzetno negativne posljedice po njihovu kvalitetu života, iz Hrvatskog Telekoma jučer su nam odgovorili da je bila riječ o pogrešci te da nikad nisu donijeli odluku o isključivanju fiksne mreže na Srakanama. Ipak, u odgovoru ostavljaju mogućnost da takva odluka bude donesena u budućnosti »o čemu će pravovremeno obavijestiti korisnike«.

Neisplativa mreža

Na problem s mogućim isključivanjem fiksne telefonske i internetske mreže na Srakanama nedavno nas je upozorio jedan od stanovnika tog otočića, Dubravko Balenović, ističući da je život na tako malom otoku sam po sebi više nego zahtjevan, a bez normalne telefonske i internetske mreže, u današnje vrijeme gotovo nezamisliv.

– Počeli smo prije otprilike mjesec dana dobivati dopise u kojima nas telekom obavještava da više ne može pružati dosadašnje usluge na otoku te da do 20. listopada imamo rok za prihvaćanje prelaska na zamjensku uslugu, putem mobilne mreže. U toj zamjenskoj usluzi ponudili su nam paket mobilnog telefona i interneta s maksimalnom uključenom količinom podatkovnog prometa između 100 i 200 gigabajta mjesečno, što je, koliko mi je poznato i koliko sam se raspitao, dovoljno jedva za desetak dana normalnog korištenja interneta. Treba uzeti u obzir i da živimo na izoliranom otoku, pa internet koristimo za mnogo više toga nego stanovnici na kopnu ili na većim otocima, rekao je Balenović.

U više je navrata, ističe, pokušavao od HT-a saznati razloge za takvu odluku, putem telefona, kao i osobno, u poslovnicama telekoma, ali konkretan odgovor nije dobio.

– Gdje god sam pitao, oni nisu znali odgovoriti. U jednom od razgovora djelatnik telekoma objasnio mi je da sadašnja fiksna mreža za telekom nije isplativa. Dotični djelatnik mi je na kraju razgovora kazao da će mi poslati mail u kojemu će mi sve objasniti. Isti razgovor je vodio i s mojom susjedom. Interesirajući se kod ljudi koji se bolje razumiju u tu problematiku dobili smo informaciju da je ponuđena »količina« gigabajta dovoljna jedva za dva tjedna, a onda brzina interneta pada na potpuno neupotrebljivih 4 Mb/s. Ponuda sa satelitskom antenom je neprihvatljiva iz jednostavnog razloga što bi prva jača bura taj satelitski »tanjur« jednostavno odnesla. Dakle, radi se o jednoj samovoljnoj i potpuno neprihvatljivoj odluci jedne monopolističke tvrtke. Naime, Telemach, a ni A1, koliko sam doznao, to područje nemaju pokriveno, kaže Balenović.

Upit o razlozima ukidanja fiksnog telefona i interneta na Srakanama uputili smo Hrvatskom telekomu, iz kojeg smo prvo dobili odgovor da rade na slanju konkretnog odgovora, a jučer smo dobili i odgovor u kojemu stoji da je sve skupa – greška, ali ostavljaju mogućnost da odluka o gašenju fiksne mreže na otoku bude donesena u budućnosti.

– Zahvaljujemo još jednom na vašem upitu te vas obavještavamo da Hrvatski Telekom u ovom trenutku nije donio odluku o gašenju spomenutog dijela mreže te je, nažalost, greškom došlo do slanja spomenutih obavijesti prema krajnjim korisnicima. U slučaju da Hrvatski Telekom u nekom budućem trenutku donese takvu odluku, o tome će svakako pravovremeno unaprijed obavijestiti krajnje korisnike, stoji u odgovoru Telekoma.

Ucjena stanovnicima

Inače, u dopisima koje su iz HT-a slali korisnicima, izrijekom je navedeno da na njihovoj lokaciji više neće moći pružati dosadašnje usluge, pri čemu se poimenice navodi otok Vele Srakane. Osim obavijesti o obustavi isporuke usluga telefona i interneta, doslovce ih se upozorava da će, ukoliko do 20. listopada ove godine ne prihvate jednu od dviju ponuđenih mobilnih opcija, njihov ugovor s Telekomom biti automatski raskinut. Riječ je bila, praktički, o ucjeni jer je prema dostupnim podacima Hrvatski Telekom jedini pružatelj usluga fiksnog telefona i interneta te internetske televizije na Velim Srakanama.

Gradonačelnica Malog Lošinja, Ana Kučić kaže da je i malološinjska gradska uprava Hrvatskom Telekomu slala dopise u vezi s navedenim slučajem, ali konkretne odgovore nisu dobili.

– Hrvatskom Telekomu smo jasno dali do znanja da je takva odluka nedopustiva. Mali otoci su najosjetljiviji dio naše zajednice i o njima treba voditi posebnu brigu, a ne im ukidati već postojeće usluge. Grad Mali Lošinj izdvaja značajna sredstva za ulaganja upravo na naše male otoke, Srakane, Unije, Susak, Ilovik. Zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture ulagali smo u pristaništa na tim otocima, ulažemo u novu led rasvjetu, u izgradnju biciklističkih staza, održavanje brodskih linija i tako dalje. Uzimajući sve to u obzir, kao i potrebu da zaštitimo stanovnike najmanjih otoka, informacija da neki od teleoperatera namjerava isključiti usluge za stanovnike jednog od tih otoka, i to u današnje vrijeme, kad bi pristup informacijama i komunikacijskim kanalima trebao biti normalna stvar, je za nas potpuno neprihvatljivo. Kako sada, tako i u bilo kom budućem trenutku, to jednostavno ne možemo dopustiti - rekla je Kučić.

Slično razmišlja i Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina koji ističe da internet i telefon na otocima nisu stvar luksuza, nego potrebe.

– Održavanja komunikacijskih veza na udaljenim otocima je potreba. Komunikacija je ključna za povezivanje ljudi, pružanje hitne pomoći i održavanje osnovnih usluga. Ako Županija gradi rive i zalaže se za povezivanje otoka brzim brodskim linijama, teleoperateri moraju voditi računa da osiguraju svoje usluge i stabilnu i pouzdanu telekomunikacijsku vezu za stanovnike otoka. Stoga apeliram na teleoperatere da ne razmišljaju o ukidanju nego o unapređenju i boljem signalu na svim otocima - rekao je župan.

O ovome i slučaju Koločep upit smo poslali svim relevantnim institucijama i kontrolnim mehanizmima hrvatskih operatera, a odgovore ćemo objaviti čim ih dobijemo.

Marinko Glavan / D.G.

Teleoperater se ispričao otočanima Elafita: “Zbog incidenta s internetom, otpisujemo mjesečne naknade za dva mjeseca!”
KOLOČEP - Od 29. rujna, pa sve do večeri, 9. listopada, stanovnici otoka Koločepa, dio susjednog Lopuda i Dubrovačkog primorja, bili su bez pristupa internetu preko A1 mreže. Nakon što su nam se otočani javili, objavili smo o tome članak i signal se odjednom vratio. Poslali smo upit teleoperateru,…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.