5 min. čitanja

Staničić: Hrvatska je na gotovo svim tržištima u plusu

Staničić: Hrvatska je na gotovo svim tržištima u plusu
Foto: HTV screenshot

Što su dobre, a što loše strane ovogodišnje sezone u središnjem Dnevniku HTV-a otkrio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

- Prešli smo milijun gostiju dnevno. Imamo kontinuitet stabilnosti blagog porasta turističkog prometa cijelu godinu pa i sada u srpnju i dokle god je razina potražnje u plusu mislim da smo još uvijek konkurentni što se tiče cijena. Ono na što stalno apeliram je da je važno turistu ponuditi vrijednost za novac. Da za tu cijenu koju su platili dobiju najvišu moguću razinu kvalitete i ponude i usluge, a u konačnici tržište je ono koje uvijek napravi svoje, odnosno regulira cijene u odnosu na ponudu i potražnju - rekao je Kristjan Staničić.

Naglasio je kako je Hrvatska na gotovo svim tržištima u plusu.

- Sigurno da treba voditi računa o jednoj pametnoj i promišljenoj cjenovnoj politici za budućnost. Naše interne analize su pokazale da smo itekako konkurentni prije svega u segmentu privatnog smještaja, a konkurentni smo i kod hotelskog smještaja u odnosu na konkurentne zemlje na Mediteranu. Nemojmo smetnuti s uma da su i sve ostale zemlje podignuli svoju cijenu i da su rast inflacije i inputa učinili svoje - kaže.

Špica je sezone - U Hrvatskoj trenutno boravi 900.000 turista
Direktor HTZ-a Kristijan Stančić uskoro očekuje više od milijun turista dnevno u lijepoj našoj. U Hrvatsku je u dosadašnjem dijelu srpnja došlo 1,7 milijuna turista, koji su ostvarili 10,8 milijuna noćenja, što je jednak rezultat kao u isto lanjsko vrijeme, a trenutno u zemlji boravi gotovo 900 tis…

Smatra kako Hrvatska nudi itekakvu raznolikost u ugostiteljskoj i smještajnoj ponudi te raznolikost destinacija. Tvrdi također kako je dio kapacitetu u privatnom smještaju prazan zato što je od prošle sezone ponuda za 55 000 kreveta veća te da je krajnje vrijeme da se nešto poduzme po tom pitanju.

- Mislim da je ova godina početak zaokreta budućnosti i strateškog promišljanja o turizmu. Izradili smo novi strateški marketinški plan. Ministarstvu turizma i sporta je prošle godine izradilo Strategiju održivog razvoja turizma. Sve skupa će biti zaokruženo novim Zakonom o turizmu koji će dati nove alate i instrumente koji će biti svima na raspolaganju upravo u pravcu promišljanja i upravljanja destinacijama u budućnosti da ne dolazimo u situaciju da imamo bujanje jednog segmenta turističkog smještaja a da s druge strane pametno i odgovorno vodimo buduću turističku politiku u pravcu održivosti i kvalitete - zaključio je Staničić za središnji Dnevnik.

Gužva u Splitu, ponavljaju se rezultati iz najboljih pretpandemijskih godina

Vrhunac sezone u splitskoj trajektnoj luci - 73 tisuće putnika, 15 tisuća vozila, izvanredna isplovljavanja. U zračnoj luci koja je ljeti najprometnija u državi, tijekom vikenda sletjelo je i poletjelo 215 zrakoplova s 57 tisuća putnika.

- Što se tiče srpnja, on je pokazatelj da ćemo mi ostvariti ponovno onaj rekordni promet, prijeći ćemo 700 tisuća putnika u jednom mjesecu, a isto tako proći ćemo i 3 milijuna do kraja ove godine - najavio je Mate Melvan iz Zračne luke Split.

Unatoč sjajnom prometu, malo je sretnih lica među hotelijerima, ugostiteljima, iznajmljivačima. Visoke su cijene uvelike smanjile potrošnju gostiju. Čak su i bogati Šveđani pazili na svaki euro.

Moram reći da je skuplje nego što sam mislio, očekivao sam niže cijene, posebno hrane u trgovinama, ali sve je bilo skuplje, rekao je Erik.

Iz Australije sam i mnogo je skuplje od očekivanog, posebno u Splitu. U okolici nije bilo toliko skupo, složila se Gunes.

Zbog visokih cijena izgubili smo i tradicionalne goste koji dolaze automobilima, najviše Čehe, Mađare i Slovake koji se i kod kuće bore s inflacijom. Ali spasili su nas Amerikanci i Skandinavci, a tu su naravno i Nijemci, Slovenci i domaći gosti koji su redovito među prvih pet.

- S brojkama stojimo jako dobro, ali prioritet nam je da gosti više uživaju u destinaciji i da dobiju vrijednost za novac i da se poštuje život lokalnog stanovništva - kazala je direktorica TZ-a Split Alijana Vukšić.

Iz Splita su nestali alkoholizirani mladići i djevojke koji su zgražavali građane, manje je incidenata i pijanstava. Hotelijeri očekuju da će se u kolovozu nastaviti u istom ritmu, ali vjerojatno po nižim cijenama od srpanjskih, dok je za registrirane iznajmljivače, kojih je ove godine 13 posto više nego lani, svaki dan nova borba.

Nakon sjajnih rezultata u predsezoni, Dubrovnik je i na vrhuncu sezone pun turista.

- Ovih dana, prema posljednjim dostupnim podacima iz sustava e-visitor u gradu boravi oko 23.5 tisuća gostiju što je 4% manje nego lani u ovo vrijeme. Tradicionalno su najbrojniji Britanci, a slijede gosti iz SAD-a, Francuske, Njemačke i Australije. Ono što je trend posljednjih godina, a još je i izraženije nakon pandemije, je kratak boravak u Dubrovniku. Naime, za goste iz Europe Hrvatska je destinacija tako da oni nastoje u što kraćem vremenu što više toga obići - rekla je između ostalog Baričević.

Nesnosna vrućina, kao ni jako sunce ne smeta šetačima na dubrovačkim zidinama. No, uvođenjem eura, nešto im je ipak počelo smetati.

Cijene su prilično visoke. Primjerice, kod nas u Irskoj pivo je pet ili šest eura, ovdje je oko osam. Mislim da je i hrana vrlo skupa, požalila se Donna.

Prodavači u povijesnoj jezgri slažu se da najbolji gosti dolaze u pred i posezoni.

Potrošnja je, za razliku od petog mjeseca malo pala. Ali sedmi mjesec, i u doba kad je bilo posla, uvijek je bio malo lošiji. Pa sad ćemo vidjeti, rekla je prodavačica suvenira Kate Stojanović.

Sezonom smo zadovoljni. Potrošači su malo lošiji nego prije korone, ali sve u svemu se prilagodi i opet je to dobro, vrlo dobro, kazao je vlasnik suvenirnice Antonio Ćorak.

Više vremena za obilazak, a time i za potrošnju imaju gosti s kruzera. U Dubrovniku se ostvaruje više od pola ukupnih dolazaka brodova na kružnim putovanjima na cijeloj hrvatskoj obali.

- Došlo nam je nekakvih 140 kruzera, ili ticanja kruzera u ovoj dosadašnjoj sezoni. S njima je došlo evo nekih cca 200 tisuća putnika. Popunjenost je dobra. Prijašnje sezone imali smo nešto manju popunjenost brodova s obzirom na epidemiološke uvjete - rekao je ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo.

Dok se putnici s kruzera zadržavaju dulje, ostali posjetitelji u Dubrovniku ostaju u prosjeku kraće nego lani.

Nekima smetaju visoke cijene, a nekima gužva, dok turistički djelatnici na krajnjem jugu i dalje pokušavaju pronaći zlatnu sredinu i recept za kvalitetan i održiv turistički razvoj.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.