2 min. čitanja

Sredozemno more bez brodova koji su opasni za ljude i okoliš

Sredozemno more bez brodova koji su opasni za ljude i okoliš
Foto: Unsplash

DUBROVNIK - Cilj ITF kampanje 'Mediterranean - Sea of Convenience' je Sredozemno more bez brodova koji su opasni za ljude i okoliš.

U uredu Sindikata pomoraca Hrvatske u Dubrovniku održana je konferencija za medije na temu akcije 'Mediteran - more pogodnosti'.

Na Mediteranu susrećemo oko tisuću podstandardnih brodova, dok njih tristotinjak godišnje dotiču hrvatske luke, istaknuo je tom prilikom koordinator ITF inspektorata u Hrvatskoj i voditelj ureda SPH u Dubrovniku Romano Perić.

To su brodovi u prosjeku stariji od 40 godina s uvjetima ispod svih standarda i predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca te posebno za okoliš i mora kojim plove.

Riječ je o brodovima koji viju neke od zastava pogodnosti, a u ovoj akciji naglasak je na državama Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo, koje trenutno imaju najveći broj registriranih podstandardnih brodova.

Spomenute zemlje odnosno 'zastave pogodnosti' prihvaćaju novac brodovlasnika i omogućuju plovidbu podstandardnih brodova, od kojih mnogi ne bi uopće trebali prometovati.

Tijekom akcije 28 ITF inspektora će u svim zemljama na Sredozemlju kroz sljedećih 8 tjedana vršiti temeljite inspekcije na svim brodovima koji viju te zastave.

Zastava pogodnosti (flag of convenience - FOC) je zastava države manje stroge zakonske regulative što brodovlasnicima omogućava registraciju brodova koji ne ispunjavaju sve uobičajene uvjete za plovidbu te time i financijsku uštedu.

U samo tri godine na brodovima koji viju jednu od navedenih zastava pogodnosti - Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo zabilježeno je:

• Više od 30 slučajeva abandonmenta s mnogim posadama koje su ostale bez plaće, hrane, vode ili načina da dođu kući

• 5,500,000 USD neisplaćenih plaća, koje je ITF u ime posade morao naplatiti od brodovlasnika ovih zastava

• Više od 5.000 sigurnosnih ili ekoloških nedostataka te zadržavanja od strane vlasti

ITF inspektorat, koji djeluje unutar SPH, u Hrvatskoj ima tri inspektora koji će kampanju provoditi u hrvatskim lukama, a za uspješno provođenje kampanje od ključne je važnosti suradnja s lučkim kapetanijama i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

'Mediterranean- Sea of Convenience' (Mediteran – more pogodnosti) naziv je kampanje koju provodi  Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i pridruženi sindikati, a na inicijativu Sindikata pomoraca Hrvatske.

B.K.

PROČITAJTE JOŠ:

Baranović: Situacija u ribarstvu nije dobra, ali još je uvijek popravljiva
Veliki broj ribara nada se dobiti odobrenje za rezanje broda što pokazuje pravo stanje stvari. Problem nije nastao prije tri, pet ili sedam godina, ništa se ne rješava zadnjih 25 godina, ističe Petar Baranović. Ribar Petar Baranović u razgovoru za Morski HR ponovno je otvoreno iskazao veliku zabrin…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.