Zanimljiv slučaj stiže na adresu naše redakcije. Jedan se čitatelj preko svog odvjetnika požalio kako ga je brodograditelj prevario i nikad mu nije isporučio brod. Nazvali smo prozvanog brodograditelja da nam objasni svoju stranu priče.
Odvjetnik čitatelja koji nam se javio napisao nam je kako je njegov opunomoćenik Zdenko Rade dana 31. listopada 2023. godine s društvom ADRIATIC YACHT SERVICE d.o.o. zaključio Ugovor o gradnji (kupoprodaji) plovila pod nazivom Betina 700 R. Navedeno društvo se, tvrdi, obvezalo isporučiti plovilo kupcu najkasnije do 01.05.2024. godine što do danas tvrde nije izvršeno.
- Da stvar bude još gora, navedeno društvo nije niti ovlašteno za proizvodnju broda Betina 700 R jer za istog nemaju potrebne certifikate od Hrvatskog registra brodova. Dakle, za plovilo Betina 700 R navedeno društvo nema Modul A1 ( Stabilitet i nadvođe, istisnina i plovnost ) i Modul B1 (prijevoz putnika i ribolov) - piše odvjetnik gospodina Rade.
Nazvali smo direktora prozvanog predmetnog društva, gospodina Marka Aleksića i upitali ga je li istina da ne posjeduju potrebne certifikate te zašto brod još uvijek nije isporučen.
- Plovilo mu je završeno prije godinu dana, istina je da je plaćeno, no on je onda htio dodatnu opremu da bi nakon toga počeo spominjati kako certifikati nisu kakve bi on htio. Zadnje što sam mu rekao je da ću mu vratiti novce, a brod prodati nekom drugom ako je nezadovoljan - rekao nam je gospodin Aleksić.
Inzistirali smo nakon toga na pitanju certifikata, ima li sve potrebne?
- Da, imam sve potrebne certifikate, imam Modul A1, vidi se na Hrvatskom registru brodova - odgovorio nam je.
Foto: Denis Kulušić/HRB
Na Hrvatskom smo registru brodova potom zaista pronašli ADRIATIC YACHT SERVICE d.o.o. i potvrdili odobrenje za proizvodnju broda tipa BETINA 700, no što je s BETINOM 700 R o kojoj je ovdje riječ?
- Isti "papiri" su za jedan i drugi brod, razlika je samo u obliku palube i ničem drugom - rekao nam je brodograditelj Marko Aleksić u telefonskom razgovoru.
Kako bismo ovaj odgovor potvrdili pokušali smo dodatne infomacije pronaći u Hrvatskom registru brodova gdje su nam rekli kako bitna razlika kod certifikata može nastupiti kod same namjene određenog broda.
- S obzirom na namjenu tu moze biti radikalna razlika. Modul A je za osobnu namjenu, za gospodarske namjene morate imati MODUL B i više, za ribarenje mogu postojati i dodatni zahjevi! Za prvi upis morate imate MODUL B i više - pojasnili su nam iz HRB - a.
Sporna je BETINA 700 R, saznajemo, trebala biti namijenjena upravo za ribarenje, dakle mogu postojati i dodatni zahtjevi što se certifikata tiče.
Odvjetnik stranke koja tvrdi da plaćeni brod čami u hangaru u Sukošanu kraj Zadra već više od godinu dana od dogovorenog roka, završava ovako:
- Zašto je proizvođač probio sve rokove isporuke? Zašto kasni s iporukom više od godine dana? Zašto plovilo moje stranke stoji u hangaru??? Odgovor je jednostavan, zato što društvo ne može proizvoditi takvo plovilo i ne može ga isporučiti jer ga korisnik/kupac ne može registrirati. Moja stranka je navedenom društvu isplatila više od 60.000,00 eura te joj je nastala i šteta u pogledu izmakle koristi obzirom da je plovilo bilo namijenjeno za ribarenje!
Direktor predmetnog društva Marko Aleksić se i danas reklamira kao proizvođač i prodavatelj nove Betine 700 R unatoč činjenici da nema potrebni certifikat Modul A1, u prijevodu, prodaje brod koji ne možete registrirati i koristiti - završio je svoju tvrdnju odvjetnik Kulušić i najavio kaznenu prijavu.
- Uskoro ću mu vratiti njegove novce, ako je nezdovoljan uslugom neka kupi nešto drugo - ustanovio je prozvani brodograditelj koji tvrdi da sve potrebne dozvole ima i da je svoje obveze završio u roku.
Josip Tokić
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev