3 min. čitanja

Putničke agencije s prihodima i većim od 2019., ali bez zarade

Putničke agencije s prihodima i većim od 2019., ali bez zarade
Foto: Pixabay

Putničke agencije su zadovoljne ovogodišnjom sezonom te su se po rezultatima približile predpandemijskoj 2019., ali bez zarade jer se većina agencija zadužila kako bi opstala zadnje dvije godine, kaže predsjednik UHPA-e Tomislav Fain u povodu 30 godina udruge.

- Prihodi su ove godine rasli i bit će veći nego 2019. zbog porasta cijena, ali teško je još reći koliki je taj rast jer još se radi i takvu analizu ćemo napraviti kasnije. Ono što je najvažnije, agencije rade, gotovo jednako kao i 2019., ali oporavka neće biti još ove ni iduće godine zbog svih minusa, kredita i drugog što smo morali proći da bismo zadržali radnike i opstali zadnje dvije godine u pandemiji - kaže Fain.

Nastavi li se raditi bez novih poremećaja, financijski oporavak agencije očekuju možda tek za par godina, jer kredite u pandemiji većina nije dizala za razvoj proizvoda i poslovanja nego za opstanak, da mogu platiti sve režije, najmove i druge, pri čemu ističe i veliku važnost pomoći države za očuvanje radnih mjesta.

U tome je angažman UHPA-e (Udruge hrvatskih putničkih agencija) bio jako važan, a to je agencijama omogućilo da ipak zadrže radnike te da čim se moglo nastave raditi, što se dobrim rješenjem potvrdilo ove godine.

Nešto manje stranih, ali više domaćih turista u aranžmanima domaćih agencija

Oko pojedinih segmenta poslovanja agencija, Fain iznosi da su s incomingom (dolasci turista u Hrvatsku) još u malom zaostatku, ali da su u outgoingu (odlasci iz Hrvatske) radili puno bolje, čemu je jedan od razloga i to, kako kaže, što nema više Atlasa, koji je kao najveći domaći touroperator radio najviše u tom segmentu te su se njihovi putnici 'prelili' na puno manjih agencija i one su ove godine imale veliki rast prodaje inozemnih aranžmana.

Dodajući da se taj rast nastavlja i u posezoni, Fain naglašava da je agencijama ove godine "sve krenulo", i svi su radili dobro.

Primjerice, školska putovanja koja su važna za poslovanje mnogih agencija su se nakon dvije pandemijske godine pada tj. bez potražnje, sada potpuno vratila, a kako je ta potražnja krenula relativno kasno, tek oko travnja i svibnja ove godine, agencije nisu mogle sve ni odraditi pa ni tu još stići ranije brojke.

Općenito, Fain ističe da su domaći putnici dosta putovali preko agencija i ove, ali i prošle godine, s tom razlikom da su ove i više putovali u aranžmanima agencija u inozemstvo, a prošle godine po Hrvatskoj, što i ove godine dosta čine, jer su se zaželjeli putovanja i spremni su i potrošiti za odmore.

Sada je aktualna potražnja i za skijanjima i zimskim odmorima, koji su po cijenama u popularnim zemljama poput Slovenije, Austrije, Italije i sličnih, nešto skuplji nego lani, što je i očekivano zbog porasta svih cijena i troškova i kod njih, ali Fain ne misli da će zbog toga ljubitelji skijanja odustajati od putovanja nego će moguće biti dan-dva kraće na odredištu ili birati povoljnije.

- Naravno da će biti onih koji si to ne mogu priuštiti, takvih je bilo i prije i na žalost uvijek će biti, ali postoje slojevi društva koji su dobrostojeći, koji rade i zarađuju i mogu platiti i više. Primjerice, ljudi s obale koji su radili par mjeseci sezonu bez prestanka, u turizmu i drugim povezanim djelatnostima sigurno će tražiti odmore kroz jesen i zimu i putovati - smatra Fain.

Ne vjeruje ni da će primjerice u Austriji ili nekim drugim ski zemljama doći do toga da neće biti grijanja u hotelima, wellnessu i sličnog, jer su već krenuli s primanjem turista, ali cijene su već veće, pa i agencijskih aranžmana zbog te situacije, što za sada, koliko je upoznat, još ne zaustavlja niti umanjuje potražnju.

UHPA ove godine obilježava 30 godina rada udruge koja okuplja nekoliko stotina agencija i drugih turističkih subjekata, te su na nedavnim Danima hrvatskog turizma (DHT) i dobili turističku nagradu "Anton Štifanić", kao posebno priznanje Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za izniman doprinos u razvoju i promociji turizma RH.

Dobri rezultati poslovanja agencija, kao i ta nagrada, najbolji su im poklon za 30 godina, ističe direktorica UHPA-e Ivana Maltar, dodajući da je udruga zahvaljujući svim članovima te zalaganju i upornosti u realizaciji aktivnosti postala jedna od vodećih strukovnih udruga u hrvatskom turizmu, prenosi HRT.

Hina

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.