4 min. čitanja

Pogledajte Melitu u škveru, mnogi se pitaju: "Kako se ovo dogodilo, smije li ponovno isploviti i isplati li se uopće popravljati?"

Pogledajte Melitu u škveru, mnogi se pitaju: "Kako se ovo dogodilo, smije li ponovno isploviti i isplati li se uopće popravljati?"
Foto: Putnički brodovi na Jadranu

ŠIBENIK - Već smo objavili prve fotografije katamarana Melita brodarske tvrtke G&V Line Iadera, koji je nakon havarije završio krenuo put brodogradilišta Iskra u Šibeniku.

U grupi Putnički brodovi na Jadranu objavljena je i fotografija iz škvera, gdje se još bolje vidi koliko duboko se brod raspao i kako je prava sreća da su se svi putnici uspjeli gotovo neozlijeđeni evakuirati.

Mnogi se pitaju, doista kako se ovo moglo dogoditi na otvorenom moru, pogotovo neposredno nakon što je brod prošao sanaciju i sve godišnje provjere u drugom brodogradilištu, te smije li on nakon popravka više uopće isploviti?

Poll Creator

- Isto se dogodilo jednom od brodova projekta IRIS, Francuski modularni projekt (ima jedan u Splitu), bio je totalka. Melita je od sendvič poliestera, tlak vode na pramcu ušao je pod vanjsku ljusku sendviča i odvojio je od PVC jezgre, takav sendvič više nema čvrstoću i prvi udarac o valove razvalio je trup - jedan je od komentara.

-  U 35. godina rada u poliesteru ovakvu pi*dariju nisam vidio nikad. Dobro pokazali ste nam ga hvala fotografu i sad povadite sve vrijedno sa njega i u ŠKOVACE. A Hrvatskom registru brodova iz Splita kao registru se ne čudim da ovakvim škovacama daju svjedodžbu jer niti nemaju iskustva s poliesterom, epoksijem laminatima. Po meni je i sam brod loše izveden u samoj gradnji - komentirao je drugi.

Podsjetimo, u ponedjeljak, 16. lipnja, katamaran je doživio nepredviđenu havariju zbog koje je morao biti hitno evakuiran. Srećom, svi putnici su spašeni bez ozljeda, a brod je nakon zahtjevne akcije uspješno dotegljen u šibenski škver.

Istragu o havariji broda Melita provodi Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. Agencija je obaviještena o pomorskoj nesreći te je započela očevid kako bi utvrdila okolnosti događaja i prikupila sve relevantne podatke na temelju kojih će odlučiti o pokretanju sigurnosne istrage. Cilj ovih sigurnosnih istraga nije utvrđivanje krivnje ili odgovornosti, već isključivo utvrđivanje okolnosti nastanka nesreće i predlaganje korektivnih mjera radi sprječavanja sličnih događaja u budućnosti.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

FOTO Pogledajte što je ostalo od katamarana! Melita dotegljena u šibensko brodogradilište - Brodar se obratio putnicima...
ŠIBENIK/ZADAR - Brodar G&V Line Iadera u čijem vlasništvu je katamaran Melita koji je u ponedjeljak 16. lipnja, iz za sad još uvijek neutvrđenih razloga havariran, nakon čega su svi putnici uspješno evakuirani, obratio se putnicima, nakon što je spomenuti brod dotegljen u brodogradilište Iskra u Šibeniku. -
DRUGA STRANA MEDALJE Putnik tvrdi da je Melita po valovima plovila prebrzo: “Kao da udara u stijene” - Jesu li takve snažne sile prouzročile pucanje trupa?
Neven Dželalija jedan je od spašenih putnika koji je bio na havariranom katamaranu Melita u kojeg je odjednom počelo prodirati more. Naljutilo ga je, kaže, što je sve pročitao u novinama, gdje svi hvale posadu i tvrdi da stvari zapravo nisu bile onakve kakvima se predstavljaju. - Odlučio sam reagirati
Mladi zapovjednik tonućeg broda ostao posljednji brojati jesu li svi evakuirani - Bilaver: “Predložit ću ga za sve moguće nagrade!”
Dan nakon havarije katamarana Melita u kojoj pukim čudom nije nitko ozbiljnije nastradao (jedan član posade u padu je natukao leđa), a sve glave su na broju, razabiru se dojmovi. Na jutarnjim kavama po Zadru prepričavaju se i osobne priče putnika i posade, kao i ostalih spasitelja koji
KAKVA NOĆ Sat vremena trajalo je spašavanje putnika, svi su bili smireni, posada je to odradila vrhunski: “Hvala svima!”
Usred olujnog nevremena koje je sinoć zahvatilo područje od Istre do Dalmacije, iz zasad još uvijek nepoznatih razloga, došlo je do prodiranja mora u katamaran Melita, brodara G&V line, koji se u trenutku plovidbe nalazio neposredno ispred luke Gaženica, u Zadarskom kanalu. Melita je plovila na relaciji Sali -
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.