3 min. čitanja

Počeli radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka

Počeli radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka
Foto: MMPI

Svečanosti obilježavanja početka radova izgradnje druge cijevi tunela Učka nazočili su predsjednik Vlade Republike Hrvatske, Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.

– Istarski ipsilon jedna je od prometnih žila kucavica Hrvatske i zato je ovaj projekt od iznimne važnost. Podsjećam, da nastavak ulaganja u prometno povezivanje Hrvatske predstavlja prioritet Vlade. Danas smo upravo učinili još jedan značajan iskorak ka potpunom integriranju svih dijelova Hrvatske, u ovom slučaju Istre, u europski prometni, a time i gospodarski sustav Hrvatske i Europske unije, a preduvjet svim tim radovima bila je odluka Vlade na sjednici u Puli, prije dvije godine, kojom je Vlada omogućila nastavak radova na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona. Tek nakon toga Vlada je donijela odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji, čime su stvoreni uvjeti za početak radova na drugoj cijevi tunela Učka vrijednih 1,5 milijardi kuna – naglasio je premijer Andrej Plenković, uz zahvalu grupaciji Bouygues, partneru u društvu Bina Istra, koja se dokazala kao pouzdan i kvalitetan partner, pri čemu je premijer Plenković ustvrdio kako model javno – privatnog partnerstva, primijenjen na ovom Projektu, može služiti kao primjer za realizaciju drugih sličnih projekata, jer Hrvatskoj u vlasništvu, po isteku koncesija, ostaju sve izgrađene dionice čija je vrijednost veća od 7,2 milijarde kuna.

Foto: MMPI

– Investicije su posebno važne i upravo zato Vlada će u prometni sektor do 2027. godine uložiti 45 milijardi kuna, od toga 22 milijarde u željeznice, 15 milijardi u ceste, 3 milijarde kuna za luke i pet milijardi kuna ostalih investicija. U ovom mandatu očekujemo završetak najznačajnijih projekata, a najvažniji je zasigurno Pelješki most čime će Hrvatska biti 2022. godine i fizički integriran kao zemlja – zaključio je premijer Andrej Plenković i dodao kako se nastavljaju cestovni projekti poput dionice od čvora Škurinja do Rijeke, obilaznice u Novom Vinodolskom te projekta izgradnje Križišće – Žuta Lokva.

Ministar Oleg Butković u prigodnom obraćanju rekao je kako je Hrvatska pokazala da zna realizirati velike infrastrukturne projekte:

– Iako smo najmlađa članica Europske unije, pokazali smo da znamo realizirati velike infrastrukturne projekte – poručio je ministar Butković, dodavši kako će puni profil Ipsilona i tunela Učka biti gotov do sezone 2021.

Foto: MMPI

– Do kraja 2024. godine u cijelosti će biti gotov Istarski ipsilon, a 2039. godine bit će u vlasništvu Republike Hrvatske odnosno Hrvatskih autocesta. Svi ovi infrastrukturni projekti pokazuju opredjeljenje Vlade da ravnomjerno razvijamo i provodimo velike infrastrukturne projekte u cijeloj Hrvatskoj – zaključio je ministar Butković.

Direktor Bina-Istre, Dario Silić u povodu početka radova rekao je kako je ovo za Tvrtku povijesni dan:

– Za nas je ovo veliki povijesni dan. Nismo čekali kraj krize usprkos velikog pada prometa, već smo zatvorili financijsku konstrukciju tešku skoro 200 milijuna eura – rekao je te najavio da će radovi trajati 42 mjeseca i da se nastavlja i prema Matuljima.

Foto: MMPI

Podsjetomo da je u listopadu ove godine Vlada Republike Hrvatske donijela Odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina Istrom, čime su se stekli uvjeti za početak izgradnje druge cijevi tunela Učka, odnosno tzv. Pod-faze 2B2-1, vrijednosti 1,5 milijardi kuna, koja se najvećim dijelom odnosi na gradnju druge cijevi tunela Učka, dok se završetak svih radova očekuje do sredine 2024. godine.

Radovi na Pod-fazi 2B2-1 obuhvaćaju izgradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do Tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,6 km dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama s postojećom tunelskom cijevi te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. Radovi će uključivati i izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka i dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani te izgradnju tri nova cestarinska prolaza, kao i izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

VLADA DONIJELA ODLUKU Nastavlja se izgradnja Istarskog ipsilona i druga cijev tunela Učka
Kreće gradnja druge cijevi tunela Učka – Europska komisija dala zeleno svjetlo
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.