2 min. čitanja

PISMO STRANOG NAUTIČARA: "Neke od vaših najelitnijih marina zapravo niti su čiste, niti sigurne niti na razini!" Objašnjenje smo potražili u tri ministarstva - evo što su rekli!

PISMO STRANOG NAUTIČARA: "Neke od vaših najelitnijih marina zapravo niti su čiste, niti sigurne niti na razini!" Objašnjenje smo potražili u tri ministarstva -  evo što su rekli!
Foto: Despositphotos

Redakciji Morskog javio se jedan razočarani strani nautičar koji kaže kako usluga na papiru u nekim našim marinama nimalo ne odgovara stanju na terenu.

- Primjećujem da stanje u pojedinim marinama u Hrvatskoj nimalo ne odgovara standardima koji se javno oglašavaju, osobito kada se radi o marinama s najvišim ocjenama, poput onih s pet sidara. Unatoč visokoj kategorizaciji, usluge i uvjeti boravka (primjerice čistoća, temperatura u sanitarnim prostorijama, sigurnost, infrastruktura itd.) su često daleko ispod očekivanog standarda.

Zanima me tko i na koji način zapravo ocjenjuje marine u Hrvatskoj? Postoje li jasni kriteriji, neovisne kontrole i nadzor nad poštivanjem tih standarda? Također, postoji li sustav sankcioniranja u slučaju nesukladnosti - pita se ovaj stranac, razočaran uslugom koju u Hrvatskoj prima.

Foto: Pixabay

Upiti i odgovori triju ministarstva

Odgovore smo potražili u tri ministarstva, a evo i što smo saznali.

Prvo smo kontaktirali Ministarstvo gospodarstva i dobili ovaj odgovor:

"Izvješćujemo Vas kako upit koji ste nam dostavili nije u nadležnosti Ministarstva gospodarstva."

Potom smo se obratili Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, a evo i njihovog odgovora:

" S obzirom da je Ministarstvo turizma i sporta donijelo Pravilnik o kategorizaciji luke nautičkog turizma i razvrstavanju drugih objekata za pružanje usluga veza i smještaja plovnih objekata (NN br. 120/2019), mišljenja smo kako bi navedeni upit bio u nadležnosti navedenog Ministarstva."

Na poslijetku smo se obratili i Ministarstvu turizma i sporta, pa da vidimo što smo tu saznali:

"Ministarstvo turizma i sporta provodi upravni postupak razvrstavanja i kategorizacije Luke nautičkog turizma – marina.

Ističe se da se sukladno navedenom Pravilniku pod drugim objektima za pružanje usluga veza i smještaja plovnih objekata podrazumijevaju vrste: Nautičko sidrište,  Nautičko privezište, Odlagalište plovnih objekata i Suha marina te da upravni postupak utvrđivanja minimalnih uvjeta za navedene vrste provodi nadležno županijsko upravno tijelo prema mjestu pružanja usluge.

Ujedno se ukazuje da je nadzor nad radom pravnih i fizičkih osoba kao i nadzor neregistriranog pružanja usluga u turizmu u nadležnosti turističke inspekcije Državnog inspektorata."

Dakle, zaključak je kako bi trebalo kontaktirati Državni inspektorat ili nadležno županijsko upravno tijelo s prijavom konkretnog slučaja u kojem se netko reklamira na jedan, a posluje na drugi način.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.