Redakciji Morskog javio se jedan razočarani strani nautičar koji kaže kako usluga na papiru u nekim našim marinama nimalo ne odgovara stanju na terenu.
- Primjećujem da stanje u pojedinim marinama u Hrvatskoj nimalo ne odgovara standardima koji se javno oglašavaju, osobito kada se radi o marinama s najvišim ocjenama, poput onih s pet sidara. Unatoč visokoj kategorizaciji, usluge i uvjeti boravka (primjerice čistoća, temperatura u sanitarnim prostorijama, sigurnost, infrastruktura itd.) su često daleko ispod očekivanog standarda.
Zanima me tko i na koji način zapravo ocjenjuje marine u Hrvatskoj? Postoje li jasni kriteriji, neovisne kontrole i nadzor nad poštivanjem tih standarda? Također, postoji li sustav sankcioniranja u slučaju nesukladnosti - pita se ovaj stranac, razočaran uslugom koju u Hrvatskoj prima.
Odgovore smo potražili u tri ministarstva, a evo i što smo saznali.
Prvo smo kontaktirali Ministarstvo gospodarstva i dobili ovaj odgovor:
"Izvješćujemo Vas kako upit koji ste nam dostavili nije u nadležnosti Ministarstva gospodarstva."
Potom smo se obratili Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, a evo i njihovog odgovora:
" S obzirom da je Ministarstvo turizma i sporta donijelo Pravilnik o kategorizaciji luke nautičkog turizma i razvrstavanju drugih objekata za pružanje usluga veza i smještaja plovnih objekata (NN br. 120/2019), mišljenja smo kako bi navedeni upit bio u nadležnosti navedenog Ministarstva."
Na poslijetku smo se obratili i Ministarstvu turizma i sporta, pa da vidimo što smo tu saznali:
"Ministarstvo turizma i sporta provodi upravni postupak razvrstavanja i kategorizacije Luke nautičkog turizma – marina.
Ističe se da se sukladno navedenom Pravilniku pod drugim objektima za pružanje usluga veza i smještaja plovnih objekata podrazumijevaju vrste: Nautičko sidrište, Nautičko privezište, Odlagalište plovnih objekata i Suha marina te da upravni postupak utvrđivanja minimalnih uvjeta za navedene vrste provodi nadležno županijsko upravno tijelo prema mjestu pružanja usluge.
Ujedno se ukazuje da je nadzor nad radom pravnih i fizičkih osoba kao i nadzor neregistriranog pružanja usluga u turizmu u nadležnosti turističke inspekcije Državnog inspektorata."
Dakle, zaključak je kako bi trebalo kontaktirati Državni inspektorat ili nadležno županijsko upravno tijelo s prijavom konkretnog slučaja u kojem se netko reklamira na jedan, a posluje na drugi način.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev