>
  2 min. čitanja

Pet europskih luka udružuje se s Maerskom – Pokreću zeleni koridor

Pet europskih luka udružuje se s Maerskom – Pokreću zeleni koridor
Foto: Pixabay

Kako bi uspostavili temelje za zeleni koridor u sjevernoj Europi i na Baltiku, pet sjevernoeuropskih lučkih uprava sklopit će partnerstvo s Mærsk Mc-Kinney Møller Centrom za ugljično neutralne brodove.

Koncept koji je predstavljen na COP-26 u Glasgowu u studenom prošle godine, poziva na suradnju između luka, brodskih linija i drugih sudionika pomorske industrije s ciljem poticanja ruta koje bi podržale razvoj ugljično neutralne pogonske tehnologije i infrastrukture potrebne za prijelaz na zelena goriva.

Mærsk Mc-Kinney Møller Centar za transport bez ugljika namjerava pokrenuti ovu ambicioznu inicijativu s lučkim vlastima Gdynije, Hamburga, Roennea, Rotterdama i Tallinna, objavio je centar na svojoj web stranici.

Foto: Luka Hamburg/Pixabay

– Ovo je važan korak prema ubrzanju dekarbonizacije brodarske industrije i ispunjavanju klimatskih ambicija EU-a do 2030. Razvoj zelenih koridora ključan je za aktiviranje onih koji su prvi u lancu opskrbe, a ovaj se projekt može koristiti kao industrijska referenca za razvoj nacrta za nove poslovne modele i identificiranje međuovisnosti pomorske industrije – rekao je Bo Cerup-Simonsen, izvršni direktor centra.

– Donedavno je pomorski sektor bio jedini prometni sektor u EU koji nije podlijegao ciljevima smanjenja emisije stakleničkih plinova. Svi moramo raditi zajedno na smanjenju emisije CO2. Kako bi se postigla dekarbonizacija u pomorskom sektoru, goriva i plovila s nultom emisijom moraju se u slijedećem desetljeću koristiti u većem razmjeru nego dosad. To je nedvojbeno težak zadatak, ali mu može pomoći formiranje zelenih koridora u kojima velike luke osiguravaju potrebna goriva bez ugljika  – objašnjava Valdo Kalm, izvršni direktor luke Tallinn.

Sjevernoeuropski zeleni koridor sljednik je prvog pomorskog zelenog koridora koji se uspostavlja između Los Angelesa i Šangaja, a u koji su uključene sve velike brodarske kompanije poput Maerska, CMA CGM-a i COSCO Shipping Linesa. Plan razvoja ovog zelenog koridora trebao bi biti gotov do kraja ove godine, a s primjenom bi morao početi najkasnije do 2030. godine.

K.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.