3 min. čitanja

Od 2035. novi automobili i kombiji bez emisija CO2

Od 2035. novi automobili i kombiji bez emisija CO2
Foto: Unsplash / Ilustracija

SVIJET - Novi dizelaši i benzinci prodavat će se još 12 godina, a nakon toga će se moći prodati samo ona nova vozila koja ne ispuštaju ugljični dioksid. Rabljeni automobili na benzin i dizel smjeti će se ipak i dalje voziti te kupovati.

Novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2, ali sa cesta neće nestati automobili s motorima na unutarnje izgaranje. Ova pravila potiču proizvodnju vozila s nultim i niskim emisijama.

Europski parlament u utorak je odobrio obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije dio su zakonskog paketa 'Spremni za 55' (Fit for 55).

- Ti ciljevi pružaju jasnoću automobilskoj industriji i potiču proizvođače automobila na inovacije i ulaganja. Potrošačima će kupnja i korištenje vozila s nultim emisijama biti pristupačniji, a brže će se razviti i tržište rabljenih vozila. Tako će održivi prijevoz postati dostupan svima - izjavio je izvjestitelj iz kluba liberala Jan Huitema (Renew).

Za 12 godina više se neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci, već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Prijelazni ciljevi smanjenja štetnih emisija za 2030. su 55 posto za automobile i 50 posto za laka gospodarska vozila.

Građani će i nakon 2035. godine moći još voziti svoje postojeće automobile s motorima na unutarnje izgaranje pa i kupovati rabljene automobile na benzin i dizel.

Nakon konačnog glasanja na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta, tekst još treba formalno odobriti Vijeće prije objave u Službenom listu EU-a, priopćio je Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj.

Isti dan kada je Europski parlament potvrdio obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija, Komisija je predstavila svoje prijedloge za autobuse i teške vozila.

Naime, EK predložila je da svi novi gradski autobusi od 2030. moraju imati nulte emisije stakleničkih plinova i smanjenje emisija novih kamiona za 90 posto do 2040. godine. I taj prijedlog treba pridonijeti zacrtanom cilju Europske unije da do 2050. gotovo sva vozila na europskim cestama budu bez emisija ugljikova dioksida.

Kamioni, gradski autobusi i autobusi za veće udaljenosti odgovorni su za više od 6 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u i više od 25 posto emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa.

Komisija predlaže postupno uvođenje strožih standarda za emisije ugljikova dioksida za gotovo sva nova teška vozila u usporedbi s razinama iz 2019., godine, i to za 45 posto od 2030., odnosno za 65 posto od 2035. te za 90 posto od 2040.

Novi gradski autobusi trebali bi već od 2030. godine imati nulte emisije ugljikova dioksida. Velika većina teških vozila na europskim cestama, 99 posto, trenutačno radi s motorima s unutarnjim izgaranjem, uglavnom na uvozna fosilna goriva kao što je dizel.

B.K.

PROČITAJTE JOŠ:

Kruzeri eko bombe: Jedan zagađuje kao mililjun automobila – Dubrovnik najugroženiji | | Morski HR
Dosadašnja istraživanja govorila su da kruzer s tri tisuće gostiju prosječno zagađuje zrak gore nego 12.000 automobila, da bi se sad pokazalo da je stanje neusporedivo gore. Istraživački
Komercijalni brodovi dobivaju novo jedro
Sve je više vijesti o brodovima koji imaju pomoćne sustave za jedrenje, a ovaj je najneobičniji. Uz Airbus, japanski brodovlasnik K-Line još je jedan veliki kupac s potvrđenim narudžbama za Seawing. Airseas je predstavio jedro nalik zmaju. Revolucionarno rješenje zove se Seawing. Ideja je…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.