3 min. čitanja

OBAVIJEST ZA VLASNIKE PLOVILA Krenuo postupak sređivanja podataka u Upisniku plovila

Upisnik brodova uspostavljen je kao jedinstveno upisno mjesto za upis svih pomorskih objekata hrvatske državne pripadnosti. Na taj način se napustio postojeći sustav višestrukih upisnika i očevidnika koji su vođeni na razini lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija te pojedinih vrsta pomorskih objekata. Također ima funkciju jedinstvenog upravnog mjesta na način da stranka ne prilaže dokumente koje izdaju druga državna tijela već se to pribavlja po službenoj dužnosti elektroničkom razmjenom podataka.

Uvedene su i elektroničke isprave za sve pomorske objekte u nacionalnoj plovidbi, osim u međunarodnoj plovidbi gdje se izdaju i elektroničke i papirnate dvojezične isprave. Napuštanje izdavanja papirnatih isprava za cilj ima ekonomičnost i modernizaciju sustava obzirom da sve inspekcijske službe imaju omogućen elektronski uvid u službene evidencije podataka.

Kako bi se u potpunosti uredili podatci o pomorskim objektima i vlasnicima pomorskih objekata Zakonom o izmjenama i dopunama Pomorskog zakonika („Narodne novine“ broj 17/19) propisao se čitav niz novih odredbi koje se odnose na upis pomorskih objekata te sređivanje podataka o pomorskim objektima i vlasnicima pomorskih objekata.

Foto: Boris Kačan

Nakon stupanja na snagu Pomorskog zakonika na mrežnim stranicama Ministarstva objavljen je popis imena i/ili oznaka svih pomorskih objekata upisanih u postojeće upisnike odnosno očevidnike čiji podaci nisu usklađeni s odredbama Pomorskog zakonika s opisom neusklađenosti. Vlasnici pomorskih objekata bili su dužni do 31. prosinca 2019. godine podnijeti lučkim kapetanijama i ispostavama lučkih kapetanija zahtjev za usklađenje podataka, a istekom roka za usklađivanje podataka smatrat će se da je pomorski objekt propao i na isti primijeniti odredbe Pomorskog zakonika koje se odnose na brisanje po službenoj dužnosti propalih brodova.

Također je poslana pisana obavijest na kućne adrese vlasnicima koji uredno podmiruju naknadu za sigurnost plovidbe i naknadu za upotrebu pomorskog dobra, a nemaju upisani osobni identifikacijski broj (OIB) u upisnicima i očevidnicima lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija.

Foto: D-Marin PR

Napominjemo također da isto tako od 2015. godine na obračunima naknada za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja koji se dostavljaju vlasnicima brodica i jahti jasno je naznačeno (podebljanim slovima) obveznost dostave OIB-a nadležnoj lučkoj kapetaniji/ispostavi lučke kapetanije.

Ukoliko vlasnik podnese zahtjev za upis tako brisanog pomorskog objekta mora proći proceduru ponovnog upisa koji uključuje i obavljanje izvanrednog tehničkog pregleda. Brisanje svih pomorskih objekata po službenoj dužnosti izvršit će se do 28. prosinca 2020. godine.

Pomorski objekti koji nisu usklađeni, a imaju evidentirane hipoteke i založna prava brisat će se tek protekom tri mjeseca od dostavljene obavijesti prema vjerovnicima koje ćemo također uputiti do 28. prosinca 2020. godine.

Foto: Boris Kačan

Od ukupno 129.713 brodica i jahti ovo Ministarstvo je prije zaprimanja OIB-a vlasnika imalo otprilike 70% upisanih OIB-a (oko 90.000 brodica i jahti) u evidenciji Upisnika brodova. Očekuje se da će nakon upisa zadnjeg dostavljenog OIB-a ovo ministarstvo imati cca 100.000 do 105.000 upisanih plovila za koje će podaci biti u skladu s odredbama Pomorskog zakonika.

Prosječna starost flote

Tip objekta Broj aktivnih uložaka Prosječna starost plovila
Gospodarska namjena – Brodice 1.6804 31
Jahte 3.073 12
Javne – Brodice 207 34
Osobne potrebe – Brodice 109.629 45
Ukupno 129.713 42

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.