2 min. čitanja

NEUGODNO IZNENAĐENJE ZA NAUTIČARE: Hrvatska ih dočekuje sa 20 posto većim turističkim pristojbama

NEUGODNO IZNENAĐENJE ZA NAUTIČARE: Hrvatska ih dočekuje sa 20 posto većim turističkim pristojbama
Foto: Morski.hr

Ove je godine temeljem odluke Ministarstva turizma i sporta RH ponovo povećan iznos turističke pristojbe za nautičare, odnosno pristojba je vraćena na iznos iz 2019. godine.

Kako prenosi Glas Istre, turistička pristojba za nautičare, koja je prošle godine zbog posebnih okolnosti koronavirusa smanjena za 20 posto, ove je godine temeljem odluke Ministarstva turizma i sporta vraćena na iznos iz 2019. godine. Na ovu su odluku reagirali iz Udruženja marina pri HGK, a njihov predsjednik Sean Lisjak iz Marine Veruda kazao nam je da su se, obzirom da okolnosti koronavirusa i dalje traju, neugodno iznenadili kad su saznali za nove. veće cijene pristojbe.

– Očekivali smo da će se ista odluka donijeti i ove godine jer se, nažalost, po pitanju pandemije nije puno toga promijenilo. Ostali smo neugodno iznađeni kad smo od Turističke zajednice dobili letke u kojima piše da se cijena turističke pristojbe vratila na iznos iz 2019. godine. Uputili smo dopis Ministarstvu turizma i HTZ-u i apelirali na hitno ispravljanje cjenika s obzirom na to da posebne okolnosti pandemije i dalje traju – kazao je Lisjak.

Iz HTZ-a su se ogradili poručivši da su postupili “u skladu s Pravilnikom o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe”. Umanjenje cijene, nastavljaju, “vrijedilo je iznimno samo u 2020. godini”. Zašto turistička pristojba ove godine neće biti umanjena ostaje nepoznanica. Ipak, doznajemo da bi se cijena trebala sniziti i ove godine – informacija je to koju je sam Lisjak dobio od Ministarstva turizma i sporta, ali za sada tek neslužbeno, zbog čega ovo pitanje i dalje ostaje otvoreno.

Kako bi omogućili što lakši protok stranih državljana koji će u Hrvatskoj koristiti usluge charter brodova, Udruženje je također predložilo uspostavljanje punktova za testiranje po raznim marinama diljem Hrvatske. Na taj bi se način klijenti mogli testirati na licu mjesta, bez da telefonom moraju ugovarati testiranja i odlaziti u za to zadužene zdravstvene ustanove.

– Sam način organizacije rada tih punktova se još definira i nemamo službenu uputu kako bi trebali u konačnici funkcionirati. Znamo da će biti potrebno osigurati natkriveni prostor, ako je moguće laka dostupnost za dolazak vozilima, te da će samo testiranje raditi djelatnici Zavoda za javno zdravstvo pripadajuće županije u mobilnim timovima. Bilo je razgovora o obuci pojedinih zaposlenika samih lokaliteta, ali o tome još nemamo konačan odgovor. U praksi bi to značilo da se djelatnici ZJZ pojavljuju na punktu i vrše brza antigenska testiranja za potrebe naših klijenata u marinama, ali i ostalih turista u neposrednoj blizini – zaključio je Lisjak.

M.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.