2 min. čitanja

Nautika u srpnju ostvarila pad broja noćenja u iznosu od 5 posto, a dolazaka u iznosu od 4 posto u odnosu na lani

Nautika u srpnju ostvarila pad broja noćenja u iznosu od 5 posto, a dolazaka u iznosu od 4 posto u odnosu na lani
Foto: Morski HR / Ilustracija

Nautika je u srpnju ostvarila pad broja noćenja u iznosu od pet posto, a dolazaka u iznosu od četiri posto u odnosu na lani, dok je rezultat u prvih sedam mjeseci tek neznatno bolji nego 2022. godine.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u prvih sedam mjeseci noćenja su rasla tek dva, a dolasci jedan posto, što znači da nas zasad spašava dobra predsezona, no u glavni dio sezone ušli smo s problemima koji bi se, ako ih ne riješimo, dodatno mogli manifestirati i narednih godina.

Direktor udruženja nautičkog turizma pri HGK-a Paško Klisović kaže da je već neko vrijeme izvjesno kako će nautika u srpnju bilježiti minus, koji se uglavnom pripisuje nekolicini faktora, piše u četvrtak Jutarnji list.

- Prvi su vremenske nepogode tijekom lipnja, u kojemu se obično događa booking za srpanj, a koji je ove godine podbacio, kao i činjenica da su neke destinacije, poput Grčke, posljednje četiri godine davale poticaje za ulaganje u brodove, što se posljedično prelilo i na Hrvatsku, koja je ostala bez dijela gostiju - kaže Klisović.

Ipak, onaj najvažniji razlog odnosi se na nerealno podizanje cijena, posebno roba i usluga u nadležnosti države ili jedinica lokalnih samouprava, koje su prouzročile da Hrvatska postaje sve manje atraktivna i priuštiva uobičajenim emitivnim tržištima koja, barem kad je u pitanju glavna sezona, sve teže mogu pratiti hrvatske cijene.

Klisović tu prije svega misli na cijene ulaznica za nacionalne parkove te parkove prirode, koje su značajno otišle gore, kao i cijene vezova i ostalih usluga u marinama. Dodaje kako se pokazuje da dosadašnja emitivna tržišta, a riječ je uglavnom o austrijskom, njemačkom, poljskom i češkom, teško mogu pratiti rast tih cijena, te kako je potrebno napraviti iskorak prema cjenovno manje osjetljivim tržištima.

- Tu mislim prije svega na tržišta Sjedinjenih Američkih Država, Australije i Novog Zelanda, koja trenutačno nisu pretjerano zastupljena. Nautika je niša koja u odnosu na ostatak turizma čini udio od možda četiri posto, ali čije goste treba maziti i paziti - pojasnio je Klisović te dodao kako se nada da će u razgovoru s nadležnim institucijama uspjeti pronaći neko rješenje, piše Jutarnji list.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.