2 min. čitanja

Nautičari u brizi: "Nedostaje radne snage"

Nautičari u brizi: "Nedostaje radne snage"
Foto: Pixabay

Vjesnici sezone ali i predsezone koja je započela blagdanima, su svakako nautičari. Koliko ih je u našim marinama rekao je direktor ACI marine Cres Alen Šepuka i direktor ACI marine Korčula Marko Skokandić.

Uskrsni su blagdani ove godine nagovijestili dolazak ljetne turističke sezone zabilježivši velik broj noćenja na Jadranu i njegovim otocima.

Nautički turizam jedan je od najvažnijih aspekata hrvatskog turizma.

Alen Šepuka, direktor ACI marine Cres smatra da je ovogodišnji produženi vikend prošao uspješno i u skladu s očekivanjima, a optimističan je u vezi nadolazeće sezone.

Dok je na Cresu uskršnji vikend bio uspješan, na Korčuli je posjetiteljima, ali i radnicima, vrijeme poremetilo očekivanja.

Obje su marine popularne i iznimno bitne za hrvatski nautički turizam te obje ulažu i pridonose obnovi marinskih infrastruktura kao i raznolik kulturološki, ali i gastronomski sadržaj ponuđen posjetiteljima.

Marini Korčuli je za daljnji rad bila potrebna temeljna rekonstrukcija. Lukobran je za ovu tranzitnu marinu bio u vrlo lošem stanju, no obnovio se s investicijom od 25 milijuna kuna.

Nedostatak radne snage

To je najbitniji dio pomorske marine, istaknuo je Marko Skokandić te dodao da je faza obnove marine u svojim završecima, no da imaju još planova.

Šepuka ističe da je najveći izazov trenutno u turizmu svugdje radna snaga, no da je u usporedbi s ostalim turističkim sektorima situacija u marinama zadovoljavajuća.

- Tržište radne snage je problematično te nam je jedan od strateških zadataka u budućnosti da o tome vodimo računa - dodao je Skokandić.

Mnogi u nautičkom turizmu imaju već predbilježene sezonske radnike koji im olakšavaju posao. Osim studenata u marinama imaju sezonske radnike kojima je dan status sezonskih radnika. Prema tom statusu zaposlenici marine imaju određena primanja putem Zavoda za zapošljavanje tijekom zime, a u svibnju dolaze na sezonu.

Suradnja s lokalnom zajednicom

Kako bi nautički turizam mogao kvalitetno funkcionirati od iznimne je važnosti postojanje kohezije između marine i lokalnog mjesta.

Na Korčuli ističe Skokandić da su svi povezani u jednu cjelinu jer, kako kaže, marina se nalazi u samom centru grada te je dio svakodnevnog ambijenta i pristupačna je turistima.

- Marinu tu nismo zatvorili. Godišnje kroz nju prođe 50 tisuća ljudi i malo više, a mnoge su druge uslužne djelatnosti u njezinoj blizini koje i turisti posjećuju. Taj je suživot isprepleten u svim smjerovima - rekao je za HRT.

Problem s otpadom

Prikupljanje otpada i komunikacija marina s mjesnim vlastima primjer je zašto bez "suživota marina i lokalnih zajednica" nautički turizam ne bi mogao funkcionirati.

Skokandić je izjavio da bi se marina, ako se smeće na Korčuli ne pobere u dva dana, morala zatvorit, stoga grad i otok koji mnogi znaju i kao Mali Durovnik radi na održavanju iste suradnje.

Oba su se direktora za kraj nadovezala na dolazak eura i ulaska Republike Hrvatske u šengenski prostor.

Šengen i euro su nazvali "vjetrom u leđa" koji će pridonijeti ostvarivanju očekivanih dobrih rezultata na kraju sezone.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.