>
  2 min. čitanja

MORSKI AUTOBUS Stanovnici ovog jadranskog gradića na posao i školu idu brodom

MORSKI AUTOBUS Stanovnici ovog jadranskog gradića na posao i školu idu brodom
Foto: HRT / Screenshot

MUGGIA/TRST – Stanovnici Maggie, gradića od svega 14 tisuća stanovnika kraj Trsta, na posao i školu umjesto autobusom idu brodom.

Gradić od svega 14 tisuća stanovnika smješten je odmah uz Trst, kuda se ide brodom. I to ne bilo kakvim, već plutajućim autobusom, gradskom linijom koja iz ovog malog gradića svakoga dana prevozi putnike – morem, piše HRT.

– Svako jutro idem brodom na posao. Jako je praktično, umjesto da idem autobusom, idem brodom. Vozim se niti pola sata, puno manje nego busom – kaže Arianna, Muggia.

– Odlično je, jer sam za 30 minuta u gradu, inače bih trebala ići autobusom, kojemu treba više. Ne moram plaćati parkiranje, pretplatna karta traje koliko želim, a autobusna traje samo mjesec dana, ima mnogo pozitivnih strana – priča Valentina, Muggia.

Dolazi uvijek na vrijeme, točno u 7 i 15, jer nema gužve na cesti, zastoja, a zato ni kašnjenja na posao. U floti su četiri broda. Na samom ulazu nalazi se bar, ipak smo u Italiji, pa je jutarnja kava obavezna, a i dobar je uvod u radni ili školski dan. Ovi školarci put do škole, krate ponavljanjem gradiva.

– Jako je praktičan, kreće u 7.15 iz Muggie i staje nam praktički pred školom, a autobus, moramo čekati dva autobusa, i treba nam najmanje sat vremena – opisuje Fabiola, Muggia.

– Da bismo stigli u školu na vrijeme trebali bismo uzeti autobus od 6,30 ili 6,40 i onda uzeti drugi, ako uopće stignemo. Ako ne stigneš, e onda si “gotov” jer zakasniš, a s brodom nikad nismo zakasnili – navodi Giulia, Muggia.

U brodu se, kažu, znaju svi, a začetnik ideje o javnom morskom prijevozu u tršćanskom zaljevu je Silvano. Rođeni Puljanin koji je prije mnogo godina, rodni grad zamijenio Trstom.

– Ja sam u Trstu već 40 godina, ustvari sam rodom iz Pule. Pred 30 godina mi je došla ideja pa smo počeli raditi te vožnje po Trstu – prisjeća se Silvan Perić, vlasnik brodova.

Na toj se relaciji vozi deset puta dnevno, postoje linije i prema ostalim manjim mjestima u okolici Trsta, a uz putnike, u utrobi broda može prevoziti i bicikle.

– Dugačak je 32 metra, a širok 7,20 metara, ima 300 putnika nosivosti i u utrobi broda može stati od 30-40 bicikala. Pokazalo se vrlo povoljno po ljeti jer iz Trsta ljudi idu za Poreč, Parenzanu i to, tako da tršćanski zaljev prijeđu brodom, umjesto da idu po cesti s kamionima, autobusima – objašnjava Silvan.

I uz priču, stigli smo do Trsta. Kao i putnici, zadovoljni su i u tršćanskom javnom prijevozu.

– Friuli-Venezia-Giulia je uvijek podupirala lokalni javni prijevoz. Uložili smo mnogo resursa, što obuhvaća cestovni javni prijevoz, koji je jedan od najboljih u Italiji, ali i morski prijevoz koji u gradu na moru, poput Trsta, ima vrlo važnu ulogu. To pokazuju i brojevi koji rastu iz godine u godinu, a posebice za vrijeme pandemije kada su putnici tražili više prostora – izjavio je Michele Scozzai, odnosi s javnošću Trieste Transporti Spa.

Mnogo prostora ima i u kabini koja izgleda, šali se Silvano, poput dnevnog boravka, udobnost je važna i posadi. Za kormilom je kapetan Claudio, Silvanov zet.

– Kabina je velika da, projektirana je kako bi se u njoj moglo boraviti komotno i po nekoliko sati, kaže Claudio, kapetan broda.

Silvano ima još mnogo planova, koje ćemo ostaviti da se konkretiziraju, kako bismo opet, jednom mogli pričati o Puljaninu koji je ostavio trag u tršćanskoj povijesti.

Ivana Nežić/Dobro jutro, Hrvatska/HRT/D.D.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.