Tanker Volgoneft 239, nasukan je u prosincu 2024. u blizini Kerčkog tjesnaca tijekom jake zimske oluje.
Istovremeno, tanker Volgoneft 212 potonuo je u istom razdoblju s 4.300 tona teškog goriva na brodu. Ukupno je ispušteno više od 4.500 tona teškog goriva u Crno more. Nedugo potom i treći tanker istog operatera (Volgoneft 109) prijavio je curenje nafte dok je bio privezan u luci, piše The Maritime Executive.
I sad ona zanimljiva stvar. Naime, sudski dokumenti navode kako Volgoneft uopće nije imao valjanu certifikaciju za plovidbu izvan unutarnjih voda tijekom zimskih mjeseci! Ovi su brodovi građeni prema dizajnu iz 1950-ih, u prvom redu za plovidbu rijekama i mirnijim vodama. Svaki brod je dug oko 133 metra, nosivosti između 4.000 i 5.000 tona, s projektiranim sigurnosnim limitom mora do 2 m. Umjesto mirnog mora, u trenutku pomorske nesreće, tanker Volgoneft 239 navodno se suočavao s valovima većim od 7 m.
Rusija je u veljači 2025. pokrenula sveobuhvatnu inspekciju svih sovjetskih riječnih i obalnih tankera građenih 1960-ih i 1970-ih. Ukupno više od 500 brodova neće se moći vratiti u promet dok ne prođu tehnički pregled,a tužbu protiv brodara pokrenuo je grad Anapa te čak i Ukrajina.
In the Kerch Strait of Crimea, which connects the Black Sea to the Sea of Azov, the ships Volgoneft 212 and Volgoneft 239 split in half. The ships that broke into two began to sink.
— DECK TV (@decktvcom) December 15, 2024
Authorities stated that they were trying to evacuate the crew using tugboats. pic.twitter.com/i17ZsBkmV8
J.T.
PROČITAJTE JOŠ:

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev