U sektoru male brodogradnje, plovila dužine od 6 do 24 metra sve više će se prilagođavati električnoj energiji i hibridnim pogonima. Glavni razlog je jednostavan: plovila noću većinom miruju, a većina ih se tada nalazi u lukama, što omogućuje optimalno i sigurno punjenje baterija bez opterećenja mreže.T ime se otvara nova dimenzija u planiranju luka i vezova — infrastruktura mora omogućiti pametno punjenje i distribuciju električne energije, u skladu s rastućim trendom elektrifikacije.
1. Zašto elektrifikacija raste
2. Primjeri iz prakse
Brodograditelji u segmentu od 6 do 24 m sve više lansiraju:
često s integriranim baterijskim sustavom ili u hibridnoj izvedbi.
3. Zaključci 2025. : novi modeli i sajmovi
Prikazana plovila na sajmovima poput Venecije pokazuju jasne trendove u svijetu male brodogradnje:
Tržište pokazuje sve veći interes među privatnim korisnicima i charter tvrtkama, koje žele smanjiti troškove i ekološki otisak svojih flota.
4. Infrastrukturni zahtjevi
Buduće luke moraju pratiti trend elektrifikacije. Vezovi i marina za plovila 6–24 m trebaju biti:
5. Globalni trendovi
Globalno tržište električnih plovila doživljava snažan rast:
Ovi podaci potvrđuju da elektrifikacija nije samo trend, već neizbježan smjer razvoja.
Buduće luke, bilo s operativnim, komunalnim ili nautičko-turističkim vezovima, moraju predvidjeti infrastrukturu za električna plovila i optimizaciju opskrbe strujom. Plovila će maksimalno koristiti vrijeme dok miruju u lukama, što:
Elektrifikacija male brodogradnje oblikuje nove standarde luka i plovila, osiguravajući održivu, tihu i učinkovitu pomorsku infrastrukturu budućnosti – ali razmišljamo li dovoljno brzo, s obzirom na svjetske trendove danas i one koji će oblikovati tržište u sljedećih 5 godina?
Kap. Milo Miklaušić
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev