2 min. čitanja

Jadroliniji stigla ponuda za katamarane i trajekt od Tankerske plovidbe za 21 milijun eura

Jadroliniji stigla ponuda za katamarane i trajekt od Tankerske plovidbe za 21 milijun eura
Foto: Dolores Beader

Nacionalni brodar odlučio je malo pomladiti flotu pa je tako tražio nabavu dvaju katamarana ne starijih od pet godina te procijenjene nabavne vrijednosti 14 milijuna eura.

Katamarani, prema uvjetima iz nabave, moraju imati kapacitet od najmanje 300 putnika, a brzina im ne smije biti manja od 27 čvorova. Mogu biti dugačaki do 40 metara, širine do 12 metara i gaza od najviše 2,3 metra, piše tportal.

U Rijeci su zaprimili samo ponudu zadarske Tankerske plovidbe u visini od 13,42 milijuna eura bez PDV-a, a odluka o kupnji još nije donesena. Dodajmo da je netom prije raspisivanja nabave za kupnju katamarana Jadrolinija od Tankerske plovidbe za 480 tisuća eura na razdoblje od tri mjeseca unajmila dva katamarana - Puntamiku, koji je preuzeo liniju Rijeka – Rab – Novalja, te Kolovare, koji je zamijenio katamaran 'Dubravku' na liniji Mali Lošinj - Ilovik - Susak - Unije - Martinšćica - Cres – Rijeka. Riječ je o brodovima koji imaju kapacitet 317 putnika, a građeni su 2018. i 2019. u brodogradilištu Cahaya Samudra u Indoneziji.

Iz Dokumentacije o nabavi dva brza putnička broda, katamarana

U posljednjim danima prošle godine u Jadroliniji su odlučili nabaviti ro-ro brod ne stariji od šest godina, duljine od 100 do 110 metara i širine od 17 do 19 metara, koji može povesti do 120 vozila i najmanje 500 putnika zimi, odnosno 700 putnika tijekom ljeta. Za posao težak 7,39 milijuna eura pristigla je ponuda grčkog brodara Livadas Shipping iz Pireja te je spreman prodati brod za nešto višu cijenu – 7,65 milijuna eura bez PDV-a. Kako je vidljivo u Elektroničkom oglasniku javne nabave, još nije donesena odluka o tome hoće li ga Jadrolinija kupiti.

A nije donesena odluka ni o tome tko bi trebao graditi tri električna broda procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura, koji bi se sufinancirali iz europskih fondova. Zaprimljeno je sedam ponuda domaćih i inozemnih brodograditelja. U tijeku su pregled ponuda i eliminacija onih koje nisu ispunile sve uvjete natječaja. Jadrolinija u floti trenutno ima 53 broda prosječne starosti 28,7 godina, a među njima i najstarijeg, oldtajmera Tijata, koji je napunio 68 godina i tek je nešto mlađi od tvrtke koja je lani proslavila 75. rođendan. Tijat bi, prema najavama iz kompanije, ovoga ljeta trebao obaviti svoju posljednju plovidbu.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

DONOSIMO PLANOVE JADROLINIJE Stari brodovi odlaze, kupuju se novi na zelena goriva
Flota Jadrolinije je zastarjela, a hrvatska administracija nimalo ne pomaže. Za razliku od privatnika, javna nabava je obavezna za javnu firmu, pa sve ide sporo, no to ne opravdava činjenicu da se godinama sustavno samo nešto čekalo. Popravljali su se stari brodovi do te mjere, da su troškovi poprav…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.