5 min. čitanja

DONOSIMO PLANOVE JADROLINIJE Stari brodovi odlaze, kupuju se novi na zelena goriva

DONOSIMO PLANOVE JADROLINIJE Stari brodovi odlaze, kupuju se novi na zelena goriva
Foto: Morski HR

Flota Jadrolinije je zastarjela, a hrvatska administracija nimalo ne pomaže. Za razliku od privatnika, javna nabava je obavezna za javnu firmu, pa sve ide sporo, no to ne opravdava činjenicu da se godinama sustavno samo nešto čekalo. Popravljali su se stari brodovi do te mjere, da su troškovi popravaka postali ogromni, a pojavili su se i problemi - gdje uopće voditi brodove na remont? Sve to dovelo je do neminovnog, hrvatski nacionalni brodar mora se riješiti starih, isluženih i odavno neučinkovitih brodova, a flotu napokon modernizirati.

No, hoće li u kvalitetnoj obnovi svojih brodova uspjeti, prije nego im istekne monopol na priobalne linije, kad će na natječaj moći doslovno javljati tko god ima kapacitete unutar Europske unije?

Foto: Borna Hudeček

Jadrolinija nam službeno potvrdila: "Prodali smo Dubrovnik, brod ide u Grčku!"

Grčka brodarska tvrtka A-Ships Management objavila je da je kupila novi rabljeni trajekt za veze između Brindisija, Igoumenitse i Krfa, a talijanski mediji su objavili informaciju da se radi o vašem brodu Dubrovnik. Jadrolinija je zbog kupoprodajne procedure do sad šutjela, no sad su nam napokon odgovorili je li ostvarena prodaje Dubrovnika i kome?

- Jadrolinija je prodala brod „Dubrovnik“ putem javnog nadmetanja radi osiguravanja transparentnosti same prodaje. Sklopljen je ugovor s prodavateljem „Furioso Maritime SA“. Primopredaja broda i ispunjenje ugovora planirano je u zadnjem tjednu ovog mjeseca u Pireju, Grčka - službeno su nam odgovorili iz Jadrolinije.

No ako se pitate od kud u dva različita odgovora dvije različite tvrtke, neslužbeno doznajemo kako se radi o sestrinskim kompanijama. Jadrolinija je brod prodala jednima, a hoće li brod koristiti druga tvrtka, to već nije na Jadroliniji.

Foto: Dolores Beader

Plovit će i po buri? Novi katamarani za Kvarner imaju poboljšane maritimne sposobnosti

Katamarani Kolovare i Puntamika privremeno će održavati linije na Kvarneru. No, koje rješenje planira Jadrolinija nakon isteka tog roka?

S obzirom na loša iskustva otočana u prethodnim razdobljima, kad su stari katamarani na svaku jaču buru bivali vezani u portu, pitali smo i je li manevarske sposobnosti katamarana uključuju puno manje plovidbenih dana, zbog loših vremenskih uvjeta ili ćemo svjedočiti ipak svjetlijim trenucima?

- Dva katamarana, Kolovare i Puntamika, u najmu su od brodara Tankerska plovidba na period od tri mjeseca. Riječ je o prijelaznom periodu dok je u tijeku natječaj za kupnju dva katamarana ne stariji od 5 godina, a kao dio strateškog cilja zamjene najstarijih katamarana u floti Jadrolinije.

Na državnoj liniji 9308 Mali Lošinj - Ilovik - Susak - Unije - Martinšćica - Cres – Rijeka umjesto katamarana Dubravka plovi katamaran Kolovare. Kapacitet katamarana je 317 putnika, izgrađen je 2019. godine. Katamaran karakteriziraju poboljšanje maritimne sposobnosti i potpuna prilagođenost osobama s invaliditetom. Istovjetni katamaran „Puntamika“ preuzeo je državnu katamaransku liniju 9309 Rijeka – Rab – Novalja - odgovaraju nam iz Jadrolinije.

Foto: Andrej Pavičić / Facebook

Stižu električne zamjene - Što će biti s muzejskim primjercima, Tijatom, Postiri i Premudom?

Najveći dio građana, naravno, zanima i što će biti s omiljenim, ali prastarim znancima otočana, Tijatom, Postira i Premuda?

Do kad su u floti, čime će biti zamijenjeni i što će biti s tim brodovima, budući da se javljaju inicijative za zaštitu nekih od njih, primjerice Tijatom? Kada otočani mogu očekivati nove brodove?

- Jadrolinija je raspisala natječaj za gradnju tri putnička broda na električni pogon s korištenjem električne energije pohranjene u baterijama. Riječ je o brodovima koji su namijenjeni zamjeni klasičnih brodova iz flote Tijat, Premuda i Postira. Jadrolinija je zaprimila ponude zainteresiranih strana za gradnju, a riječ je o domaćim i inozemnim brodograditeljima.

U tijeku je pregled zaprimljenih ponuda i eliminacija ponuditelja koji nisu zadovoljili sve uvjete natječaja. Ovakva tranzicija zahtjeva potpunu angažiranost svih dionika, posebice prilagodbu lučkih infrastruktura za pogone na „zelena“ goriva. Time pokazujemo smjer u kojem želimo razvijati flotu Jadrolinije, a sve u skladu sa smjernicama Vlade Republike Hrvatske i Europske komisije.

Dodatno, okončan je postupak javne nabave putničkog broda kapaciteta 208 putnika, izgrađenog 2004. godine koji će zamijeniti Premudu na liniji Mali Lošinj – Susak – Unije – Srakane. Predviđeno priključenje broda je na jesen 2023. godine, a glavna prednost novijeg broda su bolje maritivne sposobnosti i omogućavanje prijevoza tereta na otoke Unije i Susak.

Foto: Damir Jerkov

Tijat u srpnju odlazi u zasluženu mirovinu

Brod Tijat starosti 68 godina u srpnju ove godine odlazi u zasluženu mirovinu, a Jadrolinija je ponosna na svog „veterana“ kao i mnogobrojni zaljubljenici u ovaj brod koji je neizostavni dio šibenskog arhipelaga. Stoga je potpuno razumljiva emocionalna vezanosti Tijata i svih njegovih putnika otočana, ali i djelatnika Jadrolinije.

Brod “Tijat” u prijedlogu za kulturno dobro RH: “Bilo bi dobro da bude Brod muzej” | | Morski HR
ŠIBENIK - Izvrsna vijest koja je oduševila sve Šibenčane i otočane stigla je ovih dana iz Konzervatorskog odjela. Putnički brod “Tijat” u postupku je predlaganja za uvrštavanje u Registar ku

Koliko brodova Jadrolinija namjerava zamijeniti u svojoj floti do kraja ove kalendarske godine, ili do početka turističke sezone 2024.?

- Kako je navedeno, u ovoj godini obnova flote ide u smjeru nabavke dva katamarana starosti do 5 godina, gradnje tri električna broda, te nabave klasičnog broda kao zamjene za Premudu i dva rabljena ro – ro putnička broda državne trajekte linije.

Dodatno, Jadrolinija konstantno prati tržište brodova s kabinama za noćenje (night ferries tipa Marko Polo) namijenjene međunarodnim linijama te će ukoliko se pronađe optimalan brod takvu investiciju sigurno i realizirati. U planu je rashod brodova: Dubrovnik (provedeno), Tijat i brzi putnički brod Olea - odgovor je iz Jadrolinije.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.